|
|
|
|---|---|
|
Hejsan är det ngn som vet om det är snarlika elsystem på M5-92 och 535-92 ska på skroten för att skaffa säkringsdosa och lite kablar till mitt E28 bygge med 3.8 motor. MVH Pär Mvh Pär | |
|
Ja, elsystemen är mycket lika, troligen är det identisk säkringslåda. Förmodligen är det även samma på E32. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Lite off-topic, men jag har hört att BMW bytte leverantör av elsystemen 91/92 och att komponenter från en 92:a inte nödvändigtvis passar på en 91:a och vice versa, nån som kan bekräfta detta? | |
|
9/91 byttes det har jag hört! Länk Läs Eriks inlägg högst upp på sidan två i den tråden! Där står det nåt om elektronik förändringar 9/91... Kommentarer Erik? :) Min Bil - Länk |
|
|
Man har gjort massor av förändringar under E34:ans produktionstid, men hela systemet har i grunden varit samma hela tiden. Vissa av den nyare komponenterna är bakåtkompatibla, andra inte. Det vanligaste elsystemet har varit ZKE, men även ett enklare system (ZVM) monterades i vissa snikutsustade E34 med mindre motorer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.