|
|
|
|---|---|
|
Jag har en knapp där det står DSC men om jag trycker på den så kopplas antispinn ur. men det går fortfarande inte att åka på ställ.. Stryper motorn totalt! Tacksam för svar innan vintern! :O) --- King of the road | |
|
Håll knappen intryckt i ca 5-8 sekunder så kopplas DSC ur helt. |
|
|
Svar nej! det fungerar inte så på min. En kompis har en 330 och på den är det så men inte på min.. Konstigt! --- King of the road |
|
|
Konstigt...det borde vara så... Men du har väl instruktionsbok ;) / Mvh Joakim Länk |
|
|
Instruktionsbok..... jaaajaa über!!! på tyska.. Fatta nada :p --- King of the road |
|
|
Aha...jag köpte en svensk instrbok på BMW för ca 260:-... / Mvh Joakim Länk |
|
|
Wizzard: Om det inte går att koppla bort genom att hålla dsc knappen inne tills handbromslampan blir gul så har du med högsta sannolikhet DSCII på din bil. Det är en tidigare version av systemet och den går bara att koppla i och ur med en knapptryckning. Dock borde även antisladd och inte bara antislir kopplas ur när du trycker på knappen. Det kan vara fel på systemet med, men du menar att bilen bromsar varje hjul individuellt trotts att asc lampan lyser konstant? Jag vet att Xi modellerna har en egen variant på DSC med, så de kan faktiskt vara så att det inte är helt urkopplingsbart. Beställ en instr bok är mitt tips. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
När är bilen tillverkad? Är det en -01 borde du ha DSC III, men det är som Wendtan säger att det kanske inte är möjligt att koppla ur på en Xi. |
|
| jag har haft en 330xi -01 (uttagen 14 okt 2000) och den kopplar man ur antisladd och antispinn med en kort knapptryckning. | |
|
Det är inte så att det krävs lite fler hkr och bättre koppling för att få alla fyra att gå loss? Fyrhjulsdrift och hjulspinnn hör ju inte samman. |
|
|
Jag får helt enkelt sätta mig ner och gråta om det inte går att få ur alla system helt. Då är det INTE värt att åka Xi som drar 1,2l/milen om man inte kan leka lite i vinter. Kolvsallad>>>> Det klart att det är svårt med hjulspinn och det är inte de jag strävar efter. Utan fyrhjulshas kan man lika gärna åka bakhjulsdrift. Och när man inte ens kan göra "ringar" på grus med 1:an i. utan motorn stryper sig själv hela tiden. KÖP NY säger jag --- King of the road |
|
|
Jag tycker mig känna igen din fråga: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.