|
|
|
|---|---|
| Jag vet att det är en 6a på 2,3 liter men vad kallas motorbeteckningen? M20-b23 eller? vill veta för jag har hittat en som jag är sugen på. Går det att stoppa i en 325 e30motor i e21 karossen? Och i så fall vad behöver man modda eller passar den rakt i? | |
|
upp |
|
|
M20B23 heter den. Det går att stoppa i rakt av, någon mindre modifiering av motorfästena bara men det är ju mera el i 325E30 motorn, bla annat insprut (elektroniskt) med vad allt det innebär. Läs på mekartips (eller var det nu står) Spiidfriik är en kille som beskriver hur bytet går till. |
|
| med det går ju att ta en komplett M20 b25 med sprut och allt och stoppa i eller? passar låda koppling? Är svänghjulen desamma? | |
| Visst går det att stoppa i M20B25. Låda, koppling och svänghjul bör passa. | |
|
Japp, allt passar, man tar motorfästena från 323-motorn bara. Elen är inte heller svår att koppla in. Det finns kopplingschema under "gör det själv" här på forumet. Jag har gjort samma operation 2 gånger. Busenkelt + att bilen blir bra mycket snabbare. :) Lycka till! |
|
| Ok! Tack för svaren.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.