|
|
|
|---|---|
|
Hej, har lite vajsning på en tempmätare som faller ner och dör efter en stund när bilen kommer upp i varv (läs när batteriet har fått laddning). Vad jag kan läsa på forumet så är det inte SI batterierna för då borde det vara fler instrument. Uppfattnigen verkar vara en glapp jordpunkt. Jag har hittat 3 st och kollat dem (läs rengjort etc). De tre är: (beskrivet från förarplatsen sett) -Längst fram till vänster just innan vänster lampa i skärmen -Den som sitter i höger framdämpares konstruktion. -Batteriets jordpunkt Sedan har jag läst att bak på instrumenthuset skall det sitta en mutter som fungerar som jordpunkt men har inte hunnit plocka fram denna ännu (risken är att det är just denna som spökar) men vilka andra finns det ? Någon som vet? Vilka mer finns det? Mvh Rickard | |
|
Sitter en under intrumenten, till vänster om rattstången. Tog och la upp en bild jag hade av den. Länk |
|
Hälge |
BlackLime: Ser ut som att din "Huvudkopplingscylinder" läcker olja gummidamasken är blank av oljeläckage. Det finns lösa gummipackningar att köpa om du vill renovera den. |
| Tack för uppmärksamheten :), Den blev fixat några dagar efter att kortet togs. Kopplingen låg då nere i golvet. | |
|
BlackLime: Tack för det.. nu börjar det likna nåt. Någon fler som sitter inne med info? |
|
Hälge |
BlackLime: Du plockade väl bort kolven inne i kopplingscylindern? När du lossat den exentriska genomgående bulten som håller fast kopplingscylinders dragstång i kopplingspedalen, hittade då även du ett överblivet metallöra/bricka, som ser ut som en rund bricka fast ena sidan är helt avfasad, vet i fasiken vart denna konstiga bricka ska sitta monterad, hittade den när jag lossat anslutningarna vid kopplingspedalen på min E30. Mkt tacksam för tips... |
Hälge |
Tillägg: Brickan är ganska så tjock & ser ut som en halvmåne ?? |
|
Tor snarare att det är SI Batterierna.. varför itne bara testa att byta.. går ju på 15 minuter.. _______ /Chrille |
|
|
Hälge: Förstog inte riktigt vad du menar, kommer inte ihåg riktigt vad det var för delar, hittade följade bilder som jag hade tagit, är brickan på nått av de korten? Länk Länk Länk |
|
Hälge |
BlackLime Nix..tycker det ser ut som bilder på slavcylindern, jag talar om huvudkopplingscylindern. |
|
Hälge Ok, som sagt kommer jag inte ihåg vad det var för delar där, var ju trotts allt ett halvårs sen :). Sorry Du kan ju kolla om du ser hur det ska sitta om du kollar på länken. Länk |
|
Hälge |
Tack! |
|
deejaywasp: mm får nog kika på de med vart de bär sig. Tack för tipset. /R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.