|
|
|
|---|---|
|
Körde från Göteborg till Malmö för 2 veckor sedan efter 2 timmars bilfärd så började Motor lampan att lysa, slår upp detta i Instruktions boken eftersom BMW är nytt för mig, så står det att Avgasvärden stämmer inte, lämna in bilen till närmaste BMW verkstad...så att jag går till BMW i fosie, de säger till mig att de tar 850:- att läsa av det samt att de har inte tid på 3 veckor...samt bemötandet va riktigt arrogant eftersom jag inte hade bilen med mig eftersom jag våga inte köra den för att jag va rädd det kunde skada bilen mer...så blev han irriterad över detta trots att han inte kunde ta en titt på det förrän 3 veckor framåt..... Så att jag hämtar min bil hemifrån kör till andra bmw verkstad och där blir jag bemött riktigt bra, han säger till mig att de stänger snart men att han tar min bil ändå, Så han kör in bilen , läser av felet, nollställer felet kör ut den samt berättar till mig att allt stämde att datan skrev att det fanns smuts i avgaset och den har tryckt ut allt så att allt är återställt, jag får pappren på servicen och mot slutet så tar jag fram plånboken, och då säger personalen att detta bjuder jag på.... Jag blev chockad !! så jag nämnde, men jag kan betala , så sa han, eh tar det en annan dag, idag bjöd jag på detta....Så att se vilken skillnad det kan vara på olika verkstäder,,,Den andra ville ha 850:- för att endast läsa av felet... BMW - Bil Med Wingar | |
|
Sånt är livet, alla är vi olika, man lär sig ganska snart var man skall lämna in bilen BMW CS #5206 |
|
| Nyfiken som jag är som bor i Malmö så undrar jag vilken den andra verkstaden var. Jag har nämligen precis samma intryck från Fosie och de är banlysta i mitt sinne. | |
|
Härligt att du berättar en sån historia, det är så det skall vara så att ett bra bemötande blir uppskattat och lönar sig i längden. /R |
|
|
Till Stout Det är den verkstaden vid Kanalen, Caroli City,,, Alltså jag håller med , DE vid Fosie är fruktansvärda...ALDRIG mer !! BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Antar att det är Förenade Bil Centrum som avses, har enbart positiva erfarenheter från båda serviceställena när det gäller korta väntetider och snabb service. Fosie har en mycket serviceminded och trevlig verkstadschef (David) som är ett föredöme. Synd att det inte var honom du talade med. Tyvärr har de en äldre kundmottagare på Fosie som jag misstänker var individen du stötte på... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
| Bil_Med_Wingar: Skriv ut ordentligt med länk vilken verkstad som hjälpte dig. Dom förtjänar lite gratisreklam! Vi gillar sånt... | |
|
Hallå Power Mac Här har ni länken till Verkstad och shop butiken som jag talade om , den finns i Centrum... Länk BMW - Bil Med Wingar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.