AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.153

Bilvårdare som blivit med BMW!

Sida 2 av 2
ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Polernisse: Tråkigt att du inte får ha grejerna ifred!

Wendtan: Larm & GSM modul är något jag funderat på. Jag har knåpat ihop en modul som styr en mobil själv (kosta ca 50:- för den som vill ha ritning) som jag tänkt montera in i bilen med orginal larm. Vet dock inte riktigt vart jag skall ta larmsignalen smidigast? Det bästa vore att hitta en signal som ligger still under hela larm tiden från 0-5V eller 5-0V. Förslag?

Mitt förslag är annars att hänga sig på larmtutan och lite extra elektronik...

/chni
Hawar
Grattis Jörgen till en mycket fin bil !!

528:an är underbar ! Tyvärr finns det alltid idioter som inte vet vad som är mitt och ditt....

Mvh
Hawar
Chni: Orginallarmet är ganska intergrerat i E46an.
Som du säger så är de enklast att hänga sig på sirenen så tidigt som möjligt på slingan då. Jag vet att andra larm typ carguard har standard digitala ut för diverse roliga tillbehör och man kan ju hoppas att orginallarmet har detsamma.
Hittade denna som kanske kan vara till hjälp Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Wendtan: Tackar! Får kompletera min modul med lite 12->5 logik.

Det är denna jag har byggt.
Länk Tog några timmar och funkar bra... Problemet kan bli att få processorn programmerad, vilket jag gjorde på jobbet. Ska gå med kabel från PC oxå.

Men man kan nog knappt komma undan billigare. Går att köra med "alla" Ericsson från T28 och framåt. Du skall även kunna SMS:a och kolla läget med bilen i detta fallet så allt är ok.

/chni
När ni nu ändå pratar lite elektronik. Vet ni om det finns förberett för en lågnivåkabel ur originalstereon att dra till aktiv baslåda?? /Jörgen
Jörgen: Nej, ingen lågnivå tyvärr. Bmw har sin egen variant. Enklaste lösningen är ett steg med högnivå till lågnivå omvandlare som driver basen. Eller en aktiv bas som är förberedd för högnivå.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.