|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det blir bra! Har SMS:at en kompis som också har en M5. Hoppas att han också kommer. //Schnitzer |
|
|
Då har man kommit hem från träffen. Vi blev lite mindre bilar idag, men i alla fall 6 stycken, och 7 om man räknar med M5 E39:an. Bilder kommer jag att lägga upp lite senare på min nya hemsida (som kommer upp inom en snar framtid). Vill också tacka alla som kom! Till nästa träff har vi diskuterat om att vi ska bjuda in alla sorters M5, alltså både E28, E34, E39 och E60. Preliminärt datum för den träffen är den 10:e september. Kommer att finnas en ny tråd för den träffen. //Schnitzer |
|
|
Också hemma nu. Det var trevligt att träffa alla, och fina bilar som gav ögonen ett kalas. Det var grymt att köra 5 M5 i rad ;-) Tack ska ni ha! //Mats |
|
|
Halloj. Kom hem ca:23:00 igår kväll. Resan gick väldigt bra. Men det är ett under att man inte har blivit av med kortet. Kör ju inte direkt lungt på vägen hem. Tack för ett trevligt gasande på väg till macken från träffen, kul att 4st M5:or gasandes efter varandra. Undrar vad dom vanliga svenssons tänkte när vi brände om dom. Synd att du inte va med "Matspon" Schnitzer: Hoppas du är nöjd med bytet. Ska själv iväg o tvätta bilen hos morsan idag. Då får man ju ser hur det ser ut när den är nytvättad. Jag har nog ca:1 miljon mygg o skit på fronten nu. Ha de. ///Micke |
|
|
Trevlig träff, som så brukar! Trevlig miljö, folk och körning! Ser redan fram mot Åmålsträffen med alla M5 modeller, ska bli riktigt kul. Lite oklart än om min är påställd i September, beror nog på om jag hunnit få ihop E30 motorn, då kommer nog den gå lite. Men det lutar troligtvis åt M5:an. Väl mött i sept.! |
|
|
Duffyman: Jag blev också nöjd med bytet. Måste också göra en tvätt på hela bilen. Det ändå bra ut eftersom jag ville ha originalen. Ha det gott! //Schnitzer |
|
|
Bilder tack :) Micke K. Länk |
|
|
Duffyman: Ja, synd. Men det blev en del gasande på vägen hem sen, var hemma kl 22, nästan själv på vägen, bortsett från en del "brända" svenssons ;-) |
|
|
matspon: Var du in i Trollhättan något på hemvägen? //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Jajamen, tankade upp för 8:59/l! Önskar de hade det priskriget här, det är inget kul att köra ekonomiskt med en M5a... |
|
|
matspon: Det är sant, men dagen innan träffen körde jag faktiskt på 0,88 l/mil. Då hade jag dessutom kunnat kört lite snålare. Det var ju landsväg, men ganska snål förbrukning för en M5. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Jo, det var snålt. Att hålla farten på landsväg drar inte så mycket. Jag låg på snitt 0,92/milen härifrån till Oskarshamn och tillbaka (70 mil) inkl. stadskörning där. Fast jag kan enkelt få den att dra 1,2- 1,3 milen om jag bara använder den till jobbet i veckorna. |
|
|
Schnitzer: Har du fått ner din bil i 0,88l/mil. Då måste den nästan ha hostat fram, kan inte ha gasat något nästan. Min drog ganska precis 1 l/mil på vägen till o från Karlstad. Tycker jag är helt OK för en sådan bil. |
|
|
Duffyman: Ja, kanske hade kunnat få den att gå billigare, men det är ju inget jag kan svära på eftersom jag inte hann pröva. Det är ändå väldigt billigt för en M5 och jag gasade inte mycket. Väldigt lätt fot på gaspedalen är receptet :) //Schnitzer |
|
| Hmm, några bilder från träffen, då? Kan maila några jag har från mobilen till den som vill lägga ut... | |
|
Jag kommer att komma upp med lite bilder, men inte riktigt än. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.