AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.226

Varför är det svårt att sälja bilen, tips?

Sida 2 av 2
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
En cab är väldigt speciellt, köpar växer inte dirkt på träd. Om det är svårt att sälja en vanlig bil idag så lär ju cabbar var mycket svårare. Framförallt nu när hösten kommer.
Precis..sedan tror jag att många tänker som så att skall man ha en cab så kan man lika gärna ta steget fullt ut och köpa en tvåsitsig, Z3, SLK, S2000 el. dyl. Oftast har man ju caben som entusiastbil och har en bruskbil vid sidan om så är man fler än 2 så tar man den andra bilen.

Så resonerar i alla fall jag.
Det står inget om AC i annonsen. Om bilen saknar AC så tror jag att detta gör bilen ytterligare svårsåld eftersom många 328-cabbar har AC. De cabbar som har AC är nog de som säljs i första hand.
Dessutom skriver du att bilen har "all utrustning". Finns till exempel PDC, telefon, elstolar, larm, farthållare, hardtop,auc, automatiskt avbländbar innerbackspegel och skisack? Ett tips är att stryka uttrycket all utrustning och istället speca upp precis vad bilen är utrustad med i bokstavsordning.

Dessutom säger bilden egentligen ingenting. Försök därför även att ta en något bättre bild. Här är en bra bild som jag tycker är lite bättre. Länk
Hela begagnatmarknaden går trögt på sommaren. Folk byter helst bil på våren och hösten. Så det kommer nog igång igen inom några veckor, men kanske inte när det gäller cabbar.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Cabron, vad fick du för din 318 cab-96?
en bättre bil kanske vore på sin plats också. inget illa .men den bilden ger inget helhet intryck. stäng motorhuven=)
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Jaken > Du har mail.
F_
10
F_Anders
328i Cab -96
Ja 3D Pinball det var verkligen en bra bild. Den verkar ju tvättad och fin, orkar man inte ens tvätta och vaxa en sommar bil till fotot då man ska sälja den, hur stor är chansen att den någonsin tvättas.

Trodde de flesta visste hur e36 karrossen såg ut, ville därför ha med följande på bilden
1.motor
2.Lacken
3.Fälg

Detta är något jag skulle prioritera vid ett bilköp. Men men alla är vi ju olika.

Mvh
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
En sak som skrämmer bilköpare är raggaravgasrör, att bilen är sänkt, ögonlock osv, tyder på ungdomar som tidigare ägare=buskörd, de nya fälgarna får mig att tro att de gamla byttes ut pga kantstöttingar

Mitt tips

Försök återställa bilen till original skick, att den ser onormalt jättepolerad (vinylglans osv) ut gör att bilen ser uppfräshad ut och inte välvårdad. Bilen ska ge ett välvårdat intryck.

Vänligen

Stefan
F_
10
F_Anders
328i Cab -96
Jo man kanske skulle hänga på sina 16" original BMW fälgar igen så bilens värde ökar, samt byta tillbaka till icke-rostfria avgasrör. Vilka definitivt inte har livstidsgaranti.

Förstår inte hur jag kunde tänka mig att detta kunde öka bilens värde??

För övrigt så är det bara ringa till den 20 årige tyske bus-föraren som ägde bilen innan och fråga hur han kunde lägga så mkt pengar på all extra utrustning för att ändra bilens utseende så mycket.

När det gäller tvättning så föredrar vissa att vårda sina bilar och hålla dom i 'utställningsskick' alla dagar på året.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.