|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 318ci (e46, '00-01) och behöver lite synpunkter. Vill naturligtvis ha en 330 men måste ta hänsyn till förnuftet då jag kör mycket på jobbet men vill inte ha en knattrande diesel. Anlednigen är att ci ser fina ut fast det inte är racing-maskiner. Problemet är att utbudet är nära noll. Finns ett par stycket till salu men ingen passar riktigt bra. De flesta är importerade och resten har mindre utrustning än basversionen. Mina frågor är därför: 1. Går det att byta ut standardstolar mot lite bättre, typ bmw sportstolar eller nåt annat märke som recaro. Jag kommer att tillbringa mycket tid i stolen så den ska vara bra. 2. Inredning så som lister och annat, går de att byta ut? 3. Är 318ci kvalitetsmässigt nära sina större syskon? 4. .....kommer inte på mer just nu... | |
| Köp en från 2002 och senare för då får du den betydligt starkare och bränslesnåla tvåliterspisen på 143hk. Sen så tror jag att andrahandsmarknaden föredrar en sexa under huven på en cupé. Varför inte en 320 med 170hk motorn från 01 och senare, som är en bra kompromiss mellan "ekonomi" och "prestanda". | |
|
Håller med PowerMac. Om man åker lite nyare bil är värdeminskningen vanligtvis största kostnaden. Fundera därför redan innan du köpt bilen på hur den kommer vara att sälja. Jag tror inte det är fel att köpa en fyrdörrars 318i (gärna från -02) men när man handlar en coupe' är det inte förnuftet som styr utan mer känslor. Därför ska det helst vara en sexa och ju större desto bättre i coupe'n. Å andra sidan kan du säkert komma över en 318ic ganska billigt eftersom de sannorlikt inte är lättsålda. Kvalite'n lär vara liknande sina övriga syskon. Att byta ut stolar och dyligt kostar nog mer än det är värt. Vill du ha sportstolar så försök hitta en bil som har det från början. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.