|
|
|
|---|---|
|
Har en 525i -92, Par frågor. 1. Är den atutomatiskt spännarm? 2. är den krånglig att byta själv? 3. Om man är lat vad kostar det att lämna in den på verkstad för att byta rem? Tack på förhand Carpe Noxum | |
|
1: Ja 2: Hyffsat 3: Vet inte. hm...föresten är det samma motor på diin och min -93, nu är jag morgontrött :D Men i vilket fall så var det inte alls svår att byta på min, jag tillverkade ett litet bräckjärn av en M10 gängstång som jag påverkade spännaren med, funkar säkert med en liten kofot med men jag har ju ingen sån. Vad det kostar på BMW kan jag inte ens gissa men där jag brukar lämna in bilen hade det säkert inte gått på över 1000:- inkl rem. Jag köpte precis en rem och den var inte gratis, 270 pengar. Men iom att det är en detalj som man inte byter så ofta så fick det bli en orginalare. //Tobbe |
|
|
Det låter som om jag ska upp till garaget någon dag nu, tack för hjälpen. :) Carpe Noxum |
|
|
Ja med lite logiskt tänkande så är det inte alls klurigt att göra det. Kolla upp innan hur den ligger bara så du inte tror som jag att generator eller liknande skurit ihop :D Jag la remmen på fel sida ett hjälphjul så hade jag ett fläktremskrik som lät som vilket motorras som helst. Lycka till //Tobbe |
|
|
*skrattar* Samma misstag gjorde jag på min gamla saab 9000, där la jag den på fel sida spännhjulet, inte bra att vara trött när man jobbar med bilar :) Carpe Noxum |
|
|
hehe nä det ska gudarna veta, gjorde min senaste garagetabbe nu idag faktiskt. Det är ju inte utan att man blir trött på sig själv. Glad i hågen har jag skruvat dit nya skivor och ett nytt ok bak på min. Allt gick som en dans, inga bultar/slangar gick åt pipan. Nu var det dags för luftning med kompishjälp, han sätter sig i bilen och vriden om nyckeln, inget händer. Hm..det är nog bara imobilizern sa jag, inte ens den lyste. Nästa gång jag ställer bilen i garaget och skruvar under ett par dagar så ska jag inte ha bakluckan öppen så att lyset kan dra ur batteriet DOUH!! :) //Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.