|
|
|
|---|---|
|
Efter 2 år med X5 3.0 diesel 12.900 mil, så börjar det kännas som det är dax med ett byte. Jag står väl egentligen med förlande alternativ: - X5 Diesel facelift, Navi, TV, Sport, osv osv. - 5 serie Touring E60. 525 bensin eller 530 diesel. Sedan kan oxå vara aktuellt, men i tvivel om barnvagn och all packning får plats till tider.. - 735 Diesel 2002 eller liknande med alla knapparna. Alla dessa ligger mellan 600 - 700.000 ca. så priset är i samma liga, men det är otroligt olika bilar. X5an gillar jag, men inte måndagsexemplaret mitt. Trevligt att få en nyare, med mindre mil, angel eyes, ny ratt och lite fler HK. Men det känns ändå inte som en ny bil eftersom jag redan kört 5.500 mil i en X5a. Sedan är den lite klumpig, men skönt att sitta högt och ha 4x4. 5an är otroligt fin. Kanske lite liten i kupen, men annars ett mästervärk. 520 bensin eller diesel är oaktuell, men dom större motorerna ger en ganska sportig bil. Sedan är snyggast, men touring mest praktisk och förnuftig. 7an är egentligen en ganska ful bil, men fasen så fet den är när man får sänkt den lite och fått på 20 - 22" fälgar. Sedan har den fantastikt mycke utrustning och är antagligen mer sporty än en X5a. Undrar bara hur andrahandsvärdet är? Skal man prata "permium" eller "prestige" så är väl X5 på topp före 7an som ligger före 5an eller? Vâldigt tacksam för tips och funderingar. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
|
Tycker att du ska satsa på att hitta en fin 730d E65 och åka kungligt! Varning: Har man väl vant sig vid sjuserien är det mycket, mycket svårt att tänka sig någon annan bil... Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Kalle; Ska ut och pröva en i morgon faktiskt:-) Svart med 22" hjul. Gillar inte att åka bilar som alla andra åker, så därför är X eller 7 serien aktuell. MEN skal ut och pröva en 530D touring -04a oxå med Mpaketet. Nån som vet vad Mpaketet kostar att eftermontera? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Har också samma "problem". Det börjar bli dags at byta ut X5:an som har varit/är en helt perfekt bil. Gillar verkligen hur den uppför sig på vägen samt den helt underbara utsikten lite sådär ovan alla andra. Men å andra sidan är det lite trist med en bil till av samma modell. Med tanke på bensinpriset börjar en dieselmodell kännas attraktivt och de BMW:s med dieselmotorer som jag provkört har kännts mycket bra. Men de stora bensinsexorna är ju bara så underbara :-) Drivning på alla fyra är nog något jag kommer att sakna men samtidigt begränsar det BMW:s utval något och alternativet i form av Audi eller annat märke känns rätt avlägset. Nya 7 serien är lite väl klumpig tycket jag även om den är fin att köra och går att få till rena fyndpriserna just nu. Tyvärr är föräkringspremien inte riktigt lika mycket fynd.... Så min "funderarlista" för tillfället är lite spretig i alternativen. * En ny 5 serie med X-drive,,,,,, * Nya 3 serien Touring med X drive * En lågmilad E38 av de senaste årsmodellerna ( Underbaraste och vackraste BMW:n på många många år) Tänkte att jag skulle avvakta med det slutgiltiga beslutet tills 3 serien finns att provköra som Touring om någon månad. |
|
|
Säger bara en sak; 740D E38 MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Det finns en väldigt fin 740d lågmil med rätt utr i linköping. Lite fix men grundmaterialet är riktigt fint och den går som en dröm... Asken |
|
|
Asken: Är det 01:an på Beviks Gruppen AB du menar? Har väl rätt miltal och utrustning fast jag är ingen större älskare av svarta bilar. Men inredningen är jäkligt snygg. |
|
|
Har provkört den gick att pruta ner några 10kkr. Den går ruggigt bra ihop emd svart met och sandbeige innertak tom! Dubbelglas gör den grymt tyst och deiselvärmare är bonus på vintern:) |
|
|
Det är HAckefors gamla VDbil som stått avslälld i många vintrar och de flesta milen har gått det senaste året.... |
|
|
Ok ! Tacakr för tipeset .Kan kanske vara värt en extra koll med tanke på milen som den rullat. Med en shysst lackkonservering kan man kanske tycka om den svarta färgen. Mins min oxfordgröna med lite blandad förtjusning,,vacker atttita på...men ack så känslig. Och det där med värme är en fin bonus....hade fjärrstyrd på E38an och det var en lyx att ringa bilen när man satt sig på flyget för att landa till en varm och upptinad bil en stund senare. |
|
|
Hittade några objekt här; 7 serien Länk (bensin) Länk (diesel) Synd bara att det bara finns trä interiör till 7an.. Skam! 5 serien; Länk (kolla interiören!) X5 har jag inte hittat nån bra av än. Tror jag måste vänta till våren om jag vill ha en sån til OK pris... Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
E60/E61 med M-paket är underbara bilar med extremt mycket körglädje, och trelitersdieseln är som du vet en underbar maskin! Men sjuan är bara så extremt maffig, och utstrålar en pondus som endast slås av Rolls Royce Phantom. Inget lätt val, absolut inte! Du måste prova båda bilarna och bestämma dig för vilken du gillar mest :) Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Tycker du ska ta 7-serien, jag tycker de känns bra mycket mer premium än X5:an. Komforten är även den högre i 7-serien. Precis som Kalle säger är sjuan maffig på vägen. Blev faktiskt lite rädd när jag för någon dag sen blev omkörd av en sjua på motorvägen. Satt och slökörde och så helt plötsligt kom han och dyngade om mig i en hastighet som var en bra bit över motorvägsfart plus moms. Höll nästan på att köra av vägen av chocken! ;) Dessutom ska det vara träinredning i en 7:a. :) Det hör liksom till så att man får den rätta "salongs"-känslan. Däremot i en M3a eller M5a så ska det vara alu/kolfiber för den rätta sportiga känslan. //Daniel |
|
|
Jag gillar när det är motsägelsefullt, som en M5 E39 i någon mörk metallicfärg som främst utstrålar elegans och inte sportighet. Ackompanjera detta med något champagnefärgat skinn och komfortstolarna så har man en minst sagt motsägelsefull bil ;) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Hmm.. inte lätt detta. Frugan vill absolut ha en nyare X5a (silver met givetvis:-)) men jag är mer sugen på en bil som är lite närmare backen. Nästan alla X5or jag ser i Oslo är körd av kvinnor också, så det kan väl stämma:-) Ska ut och köra en 745a på lördag som blir spännande. Antagligen blir det en Diesel motor, men kul at pröva denna oxå. Nån som vet om det är GM automatlåda i 7ans dieslar också? Har kört många E60/E61 med ingen av dom tilltalade mig speciellt mycke egentligen. Lite trång och automatlådan på dom kändes extra seg. Kanske jag hade en dårlig dag bara, men det var inget upphetsande. MEN dom är vackra att se på och allra helst med M paketet.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Har kikate lite på 7 serien nu och den känns riktigt gubbig. Massa lyx och knappar, men inte är den sporty iallafall. X5an käns som en gokart att sitta i i jämförelse. 525Diesel E60 är ju smaskens, men så otroligt vanlig bil på gatan. Har kikat lite på Mobile.de nu och ser att man får en X5 Diesel automat, sport, navi för 35.000 ++ Euro. Kan föresten ett så lågt pris stämma på den bilen?? Den är ju ett klart alternativ. "Bara" 330.000 NOK i avgifter på det + moms så har man en lite fräshare bil helt plötsligt. Vad tror ni? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Denna tex; Länk Hur fasen kan den vara så billig?? Måste vara nåt skumt va? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Den var misstänkt billig... Här i Sverige får man nätt och jämt en -01 eller -02 (hos en handlare) för dom pengarna... Men så vitt jag kan se så verkar inget skumt i annonsen iaf. Ingen bild på baksätet, dom kanske har kört getter där bak, därför är den ca 10.000 euro för billig...? :) //Chrille |
|
|
Bäää:-) Ja, man vet aldrig. Tyckte det var otroligt lite mil på den oxå, så han kan ju skrivit fel i annonsen? Den kanke har gått 6.000 mil istället för 600? Har skickat han en mail nu iallafall, men inte fått nåt svar än. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.