AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.024

storlek på hål för PDC sensorerna?

bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320d Touring-08

Hej!

Har köpt ett PDC kit från Biltema för 299:-, och undrar om jag kan köpa original stötfångar lister för PDC dvs. om hål diametern stämmer, någon som vet. Mina sensorer ska ha 20mm hål.

Mvh
Marcus
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Orginalsensorn på e39 är 24mm i diameter och har ingen kant utan trycks fast från insidan på listen. Biltemas har en kant och trycks från utsidan. Den kan mycket väl passa men du får nog har en mellanring för annars blir det rejält med glapp. Det sitter ju en ytterring på Biltemas sensor så om du har tur så täcker den hålet på listen.
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320d Touring-08

Ok, tackar för svaret, ja man får väl testa isf. Trist om det inte passar, men på nått sätt borde man väl få fast dom.
sa
76
saablar
118dM -15
Någon som monterat Biltemas PDC?
När jag monterat enligt konsten alla regler så piper det två gånger när jag lägger i backen, ska det göra det?
alla sensorena funkar, det har jag kollat.

Sensorerna passar aldeles utmärkt på e46:a, man stoppade i dom utifrån och sedan limmade jag fast dom med limpistol, passar jättebra och ser snyckt ut i orinalutagen i låssas difusorn.
listen i stötfångaren var inte så dyr på BMW heller, 235:-
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ja, det ska pipa två gånger för att indikera att bakcensorn är aktiv, Samma sak på min e30 cab.
saablar: Fick du demontera mycket, och hur fixade du ström?
sa
76
saablar
118dM -15
nä, låtsats difusorn sitter bara med snäpp fästen, köper man en ny så ser man var dom sitter, så är det bara att sätta in skruvmejseln och bända lite försiktigt så lossnar den.
Strömmen hittade jag i kabelstammen so kommer från bakluckan mellan hjulhuset och hatthyllan på höger sida (sett i i bilens rikning), kabeln på min e46 -01 var blågul.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.