|
|
|
|---|---|
|
Har aldrig ägt en BMW än så jag har inte så bra koll på era bilar. Vad är en 316 -89 25 000 mil i normalt skick värd? (ungefär givetvis) Med normalt menar jag en bil med en och annan skavank som alla 16 år gamla bilar. Är nämligen spekulant på en 316 som vinterpulka. Är en 316 väldigt svårsåld för övrigt? | |
| Det beror nog en hel del på ifall den är besiktad & skattad. i normal skick, eller "fint" skick samt bes & skattad så kanske en 8-12 lakan, annars i normalt skick, obesikad och så vidare skulle jag tippa på 5-7 kanske? | |
| En välvårdad O.K 316 bör inte vara svårsåld, speciellt inte med tanke på dom skenande bensinpriserna. En sönderkörd rosthink får du nog behålla själv. ;) | |
|
Håller med MD. Är bilen i bra skick är 8-12 k ok. /Rickard |
|
|
ca 10' om den är bes. Hur är däcken? 8 nya däck springer lös på minst 5000:- så det bör ju påverka priset! ;o) Har ägt en själv. 1.6:an är en bra motor. Inte för slö enligt min mening faktiskt. Största nackdelen är om man inte kan byta kamrem själv då detta måste göras var 4000 mil!! Är man hyfsat händig så är det fullt genomförbart på egen hand dock! |
|
-Bjudko- |
Normalt skick... Dåliga lyftare med andra ord efter 25000 mil :) 4-5 dåliga lyftare annars 8-9 |
|
Här i svedala så går det ju att sälja bilar med motorvolymer på "strax över liter'n" ;) så jag tror absolut att den går att sälja relativt lätt till våren.. Värde? Tja..allt ifrån "obesiktigade rishögar" för ett par -tre tusen till välvårdade "pärlor" för ett par tiotusenlappar. Ditt "normalskick" som du skriver renderar väl ett pris som flera redan skrivit..kring 10'+-5',lite beroende på när kamremmen är bytt och om det maskinella är "ok",servad enl. rekommendationer osv.. Mvh Janne. |
|
|
Köpte bilen iaf Gav 1000:-, den är ganska ful och risig och silentbussningarna behöver bytas men såg en riktigt bra beskrivning här så det är jag inte orolig för. Sen har soppapumpen lagt av med men det verkar vara ganska vanligt. Så trots lite utlägg borde man väl få tillbaka pengarna om man säljer den för 5-6000 i vår, kommer ju att besiktiga den under hösten och däcken var rätt fina. mvh, Fredrik |
|
|
1000 spänn? Tja,billigare vinterbil än så går ju inte att få trots en del "pyssel" :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.