AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
558

Klonk efter skada vad kan det vara

Di
74
Divan
E36 Coupe -92
Hej alla ska vara helt ärlig försöka förklara vad som hänt.
Och jag har redan sökt på forumet o inte hitta ngt som passar min beskrivning

Vi var ute med polarna och körde nere vid östermalm. Pratade med honom genom walkie talkin... såg en snygg brud och tappade koncentrationen körde sakta in i trottoarkanten fan så fort det lät körde jag åt sidan. Mätkte inget förän jag körde över första guppet . klonk lät det vänste bak hjulhus, fan shit kan kosta mycket för en liten titt.
aja kommer hem tar bort däcket allt verka fungera alt verkar intakt. sätter tilbaka däcket. kör vidare nästa dag klonket kommer igen hmm höjjer bilen när jag kommer hem men till min förvåning så hur mycket jag än höjjer så står däcket kvar på marken.... domkraften gick till max o då fick jg ca 3 mm frispel. som om ngn upphänging hade gått sönder. men allt verkar intakt. kommer till besktningn påpekar det men besiktningmannen finner inte heller ngt fel. Så grabbar o töser vad kan vara fel har inte lust att skicka in till bmw för 1200kr / timme för felsökning ngra förslag

//Divan
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Har du kontollerat dämparens övre fäste så den inte slagit hål i chassit ?
Di
74
Divan
E36 Coupe -92
Nej ska kontrollera detta seanre idag medelar när jag gjort det Tack för tipset

//Divan
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Kolla även bärarmsbussnigarna, fjädrarna och silentblock bussnigen.. Kan ju vara ngt av dessa med..

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.