|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som vet om KCR boxar eller liknande produkter verkligen håller vad de lovar. Har någon bromsat en bil eller motor efter att ha monterat boxen. Det är ju oerhört svårt att känna sig till om de ger vad de lovar man vill ju gärna ha siffror från oberoende aktörer. Eller finns det kanske någon som på övrigt sätt ha mätt i bil. | |
parolof |
diesel?? hmm....lantmännen kanske vet;-) |
|
Inte på någon BMW tyvärr, men på en liten Kangoo. På följande länkar finns resultatet av ett svep från låga varv till varvstopp på 4:an. En enkel mätning bara för att se vilken skilnad det skulle bli då man la graferna på varandra, före efter liksom. Därför stämmer inte själva effektsiffran på vare sig origimal eller trimmat, men man ser tydligt skillnaden på kurvorna samt skillnaden i acceleration. Länk Länk Länk Dr Tinnitus |
|
|
Jag har provat en KCR-box på en Passat 130 hk. Det blev en markant skillnad och upplevdes som en annan bil. En klockning innan och efter på växlarna 3,4,5 och 6:an visade att jag vann en växel i acc. Dock med 2 negativa saker som störde mig. Förbrukningen i färddatorn visade konstant ca 1,5 l/100 km för lågt hela tiden. Jag trodde till en början att den hade minskat så mycket men då jag noggrant mätte med fulltankat och körning ca 100 mil så såg jag vid nästa tankning att förbrukningen var ungefär lika med tidigare. Den andra saken var att då jag körde med farthållare så ryckte bilen i nerförsbacke. Detta är min erfarenhet men andra kanse har andra. |
|
| Har inte mätt men vi har det på flera bilar på jobbet. Och det är markant skillnad; större än vad vi förväntat oss. Bilarna är mercedes cdi , nissan pickup och volvo d5. Det ger garanterat mer effekt och vrid. Bilen blir så mycket trevlig att köra. Jag rekommenderar det varmt. Vet att tds bilarna har haft problem med kcr boxar men det är ju äldre system och jag vet inga anda bilar som haft problem med detta. | |
|
Det vart en Skoda pickis med diesel (TDI?) som körde 402 på låga 14 tider på Säve! blev grymmt impad av hur den gick, ett stort svart rökmoln lämnade den efter sig. Fast det kanske var annat än KCR grejer i den..? kanske även annan B.P.U. //Thörn Länk |
|
|
dom fungerar men sen kan du byta pump,turbo,ic, spridare så blir det ännu roligare |
|
|
Problemet med förbrukningen i färddatorn så jag också, men då köpte jag en box ifrån bokstuning.dk - den leverar samma effekt eller mera og färddatorn är korrekt. Gtot |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.