AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.788

Kommer nog plocka upp den här M3 an på sön

Sida 1 av 2
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
Nån här som sett den här M3: an i verkligheten? Enligt ägaren så är den i toppskick invändigt som utvändigt och den enda skavanken är 4 hål på bakluckan som är mindre än en nagel, pga en vinge som satt där förut. Är det nåt o bry sig om? Man kan ju alltid sätta igen hålen?
Drar nog ner på söndag o plockar upp den...
Länk
Ser ju onekligen fin ut men JWR chip och luftfilter ringer buskörning i mina öron! sånt hör hemma på en turbo bil.

Förlåt menade inte JWR som märke utan chipning i allmänt!
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
joo visst men killen hade ägt bilen i 5 år utan problem.....det enda jag irriterade mig på var dom 4 minimala hålen i bakluckan...är man perfektionist så är man.
Lycka till...Kan behövas i M3 djungeln!
Mvh Anders
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
Tackar...kört en 500 hästars Evo nu ett bra tag...och längtat tillbaka till bmw...så tänkte passa på o köpa en M3 o behålla den. :)
Jag känner till bilen, men har ingen närmare information om skicket eller så då jag inte granskat den på nära håll.

Börjar sakna min M3 som jag sålde i våras, men försäkringspremierna gör det omöjligt att köpa en igen, synd!

Lycka till med köpet!
Den har ju inget BMW-emblem! Går ju inte :)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
hahah märkte att den inte har bmw märket precis....
fy fan :)
äh vem bryr sig så länge skicket är grymt och M3 märket existerar på bakluckan. =)
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
Åsbrink: Du vet inte om den använts vid race, stripp etc?
Tror inte att bilen har körts hårdare än någon annan M3. Dessutom har jag fått intrycket av att killen som ägt den är ganska kunnig och noggran, så den är säkert välskött. Nu vill jag inte spekulera mer om bilen, då jag som sagt inte vet mer än det jag sagt.
Ma
47
Martin_mcs
BMW M3 E46 -03 carbonsvart
Denna verkar vara grymt fin..
Länk
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
Åsbrink: Jag antar att du har träffat killen nån gång och/eller sett bilen på avstånd lr nära? Jag hoppas iaf att bilen är i ett sånt skick som den verkar vara i. Jag skickade ett mail till han och bad om lite fler bilder innan jag kommer ner.

Martin_mcs: Den såg väldigt fin ut...om inte den här M3an är i ett bra skick och jag inte är nöjd, så kommer jag definitivt åka ner till skåne och ta en titt på den du visade. Finns en annan med full servicebok och 8400 mil på blocket, har vart ägd av nån FN soldat som haft bilen ståendes, den verkade oxo intressant. Svart med napparöd inredning...får se vilken det blir :)
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
imorrn åker jag ner till gävle och tittar på den...han har skickat fler bilder och den ser otroligt fin ut...och fullutrustad förutom navi. Den hade även vunnit 1: a plats på en bmw utställning, hade bild och pokal därifrån...:) Är den så bra som han säger och den går igenom min M3 checklista så köper jag den rakt av.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
pruta några tusen för hålen på bagageluckan.... Kommer bli svårt att lägga igen dem utan att luckan slår sig... om man svetsar eller hårdlöder vill säga...

Pruta lika mycket som en ny eller bättre begagnad plus lack kostar! :)
Lycka till!!

// Erik

----
No real power -just KCR :)
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
Heinz Keller: Vi har redan gjort upp med några tusenlappar mindre ifall jag ska köpa bilen pga hålen :) Tack iaf för tipset, ska försöka pruta ner så mkt det går med anständigheten i behåll.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Grattis ,många sköna mil framför dig ;)

Mpower
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
betan: tackar...alltid lika kul o köpa bmw. Nu får man däremot stå ut med att alla bmw ägare vinkar o har sig =)
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Parham>>
Hur gick det, köpte du bilen??

// Erik

----
No real power -just KCR :)
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
Heinz_Keller: Japp jag köpte bilen...är helnöjd faktiskt! Bilen levde upp till alla mina förväntningar och var i ett väldigt bra skick! :)
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Parham:

Va det i Gävle du köpte den. Går inte att titta på länken längre p.g.a du köpt bilen. Hur ser en ut? Kommer själv från Gävle kanske någon bil man känner igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.