AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.907

Trasigt Svänghjul m3 e36

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Mitt svänghjul har pajat på min m3;a E36 Sitter ett dubbelmassesvänghjul på dom. Vad ska jag byta till eller ska de hålla? Funderar om 540 svänghjul passar eller dyligt? någon som vet? Kör med 4 puck sinter å hårdare tryckplatta och turbo... Någon som vet vad ted å dom kör med?

Min bil Länk
Mr M3
kör du med sinter på orginal svänghjul så kan jag tänka mig att det pajat.dualmass svänghjulen tål det inte de spricker och sen flyger oftast i bitar.
bästa sättet köp ett lättat sväng hjul byggt till din bil kostar ca 6-7tusen kronor men då håller det ochså sen.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Varför skulle ett dualmass svänghjul spricka lättare? Och vad har en sinter med att det spricker att göra? Kan möjligtvis tänka mig att det hårdare trycket från tryckplattan kan ge lite lite högre spänningar i materialet men en sinter bör ju inte påverka. Nästan alla Volvo har dualmass svänghjul och jag vet massor som kör djupt svänghjul med hårdare tryckplatta och sinter. Ett nytt svänghjul borde hålla??
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
vart hittar jag svänghjul till m3 e36.I aluminium eller nått! som passar rak på så som stratmotor och tryckplatta!

Min bil Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.