|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur man ställer tomgången på en m20-motor? Min ligger på ca 600 varv, vilket känns lite lågt eftersom bilen skakar lite. Hade varit fint att ha den på 8-900 iaf. Johan i Lund Sechs macht Spass. Einsteigen, abkoppeln, losfahren. | |
|
tom gången går inte att justera, eftersom den är förproggramerad i styrboxen från fabrik. Mvh//Alex |
|
|
Ok, vad gör man då? Johan i Lund Sechs macht Spass. Einsteigen, abkoppeln, losfahren. |
|
Hälge |
Det är med största sannolikhet en liten vaccumslang som lossnat under insugningsröret. hade själv exakt samma problem för ett tag sedan bilen stog och svajade på tomgång. Det är mkt svårt att se slangen den ska tryckas upp precis under insuget. |
|
Annars får du väl spänna upp gasvajern lite:) Mvh |
|
|
Ok, tack för svaren! -Korkad fråga: Under insuget, vardå? Johan i Lund Sechs macht Spass. Einsteigen, abkoppeln, losfahren. |
|
|
Jag tror Hälge menar den slanganslutning som finns längst in på spjällhusets undersida? Framför gasspjällsgivaren. mvh |
|
|
Ok, skall kolla imorgon. Jag har redan spänt gasvajern, förresten... Tack så länge! Johan i Lund Sechs macht Spass. Einsteigen, abkoppeln, losfahren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.