AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.063

Teckande ett treårigt serviceavtal för min 330.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Hakade på erbjudandet att teckna ett treårigt serviceavtal för min bil hos BMW Solna. Fast kostnad på 254:- i månaden. I och med att avtalet startade då jag gjorde min första service, inspektion 1 har jag tre år att köra 5000 mil på. Service som ingår är insp1, insp2 samt oljeservice. Lånebilen stod nytvättad och väntade på mig efter att jag hade lämnat in min bil.

//Player
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Låter tjusigt. ingår allt "extra" som dyker upp under inspektionerna tro?

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
parolof
9144:- totalt för en insp 1 och en insp 2 med lånebil, jag tycker att det är rena rånet
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
En på jobbet hade avtal på sin Volvo s40 för ca 400 kr/månad och då ingick service samt garanti på allt.. Man har aldrig betalat service då man har ny bil.
Finns en gammal tråd om detta. Det blir mycket dyrare att teckna serviceavtal jämfört med att betala som vanligt efter varje service. Här i Västerås ingår fri lånebil.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag räknade flera gånger på detta erbjudande och kom fram till att det gynnar mig. Alla tre servicar för 9144:- Kan lova att när det är dags för inspektion 2 om tre år är den dyrare än idag. Således skyddar jag mig mot prisökningar.

//Player
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Frågan kvarstår fortfarande, ingår allt extra som kan dyka upp under inspektionerna?

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
tsaros. nej endast inspektionerna samt oljeservice ingår. Om det om två år behövs bytas bromsar är det en extra kostnad.

//Player
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.