|
|
|
|---|---|
|
Varför plingar bremslicht till när jag har staratat bilen och trycker på bromsen? Alla bromsljus fungerar.? Sen vad kan de va för fel när anhängerlicht plingar till? | |
|
Anhänger är ju dragkontakten. Sitter väl en box vid sidan strax framför vänster bakljus, den har vart lite knäpp på min och betett sej skumt. Rengjorde kontakten lite och sen vart det bättre. Hade oxå anhängerlicht vid det tillfället. MvH Thomas |
|
|
Står det "Bremslicht Elektrik" på displayen ? Då mäter CC (check control) förhöjd resistans i bromsljuskretsen, och en vanlig anledning till det är bromsljuskontakten. Jag hade själv problemet av och till i ett års tid. Jag provade att rengöra elkontakten vilket hjälpte någon vecka, men sen jag bytte bromsljuskontakten har jag aldrig fått varningen igen. Länk till en tidigare diskussion i ämnet : Länk Men "anhängerlicht" har jag ingen koll på. Lycka till /Anders --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
|
Hm de står bara bremslicht och sen ett + därefter vad de nu betyder? Kan de stå lite olika beroende på vad man har för årsmodel kanske? antingen bremslicht på lite äldre och bremslicht Elektrik på dom nyare? Kan ju tilläga att jag har en vinge som är eftermonterad med bromsljus, kan den göra så den får fel motstånd och på så vis tror att de är fel? |
|
|
+ = att meddelandet är längre än displayen kan visa på en gång. Tryck på högerknappen i mätarhuset för att utläsa hela. Vanligt vid konstiga meddelande för baklysena är skadad kabelstam vid gångjärnen till bakluckan. Mvh///Henke |
|
|
+ betyder att det finns flera fel, tryck på högra knappen för att bläddra. anhängerlicht är fel på släpvagnsbelysningen, har du drag? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Finns inge drag. ska kolla ikväll vad de står när man trycker på högra knappen. återkommer med mer info om de. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.