|
|
|
|---|---|
| Hallå någon som har nått bra restips för mig och min sambo som tänkte komma bort över en helg och gärna något annorlunda? | |
|
Ska det vara med bil, eller kan ni tänka er andra fortskaffningsmedel? /// Gunnar E. |
|
| Det spelar spelar ingen roll men gärna inte flyg då det tar tid och pengar. | |
|
Kanske detta kan vara något? Länk Färdmedel: Länk eller Länk /// Gunnar E. |
|
|
Extratips: På vägen dit eller hem kan ni ta svängen förbi Länk och kanske bo och få lite skön relax på Länk - brukar uppskattas av kvinnliga resenärer! /// Gunnar E. |
|
| Åre! Störtskönt på sommaren. Mer alpkänsla på sommaren än på vintern av nån konstig anledning. | |
| ja det var ju annorlunda gunnare nu lär man ta sig en fundrare och åre mitt i sommarn? | |
|
Jag kan bara intyga att Stavros har rätt, Åre är fantastiskt på sommaren - men jag tycker att man behöver mer tid än en helg på sig, om inte annat för att det är rätt långt dit både för mig och för dig. /// Gunnar E. |
|
| Vad gör man i åre på sommaren då? är de vandring och utsikten som gäller? | |
|
Det finns en hel del att göra i Åre på sommaren. Förutom det uppenbara (att fjällvandra) finns det goda möjligheter till fiske, ridning, skärmflygning, Mountainbike, hjortronplockning.... plus alla sevärdheter som finns i trakten (exempelvis Tännforsen, Duveds kyrka, Åre Chokladfabrik(!), Fröå Gruva, Kretsloppshuset i Mörsil....) kolla in Länk för massvis av info. Dessutom finns ju det nya stor-hotellet Holiday Club, som erbjuder äventyrsbad och andra aktiviteter. För den som är lagd åt det hållet finns också ett par golfbanor. Men, som sagt, mer än en helg behövs nog för att få ut något av ett Årebesök på sommaren. /// Gunnar E. |
|
|
Det här kanske Länk. Mvh Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.