|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är någon som fått BMWs AUX-in installerat i sin E60/E61. Jag har läst en del i amerikanska forum. Där verkar var och varannan ha det. När jag frågade hos min BMW-handlare såg de ut som frågetecken. Jag har själv undersökt i ämnet och som jag kan fårstå det finns det orginaldelar från BMW. Det är några kablar som ska dras till handskfacket och iDrive måste uppdateras. Någon erfarenhet i ämnet? Om det är så kanske jag kan referera till en verkstad, så min verkstad får reda på att det är möjligt. Tack, tack.. | |
|
Frågade på Bilcentralen i Segeltorp (Stockholm) som återkom på telefon dagen efter - Japp det finns ett kit som man kan installera själv med utförliga anvisningar. För den icke händige eller miljonären kan givetvis BMW verkstaden utföra jobbet. AUX-en kan sättas i hanskfacket eller så långt borta som kabeln/orken räcker. Jag har dock inte fått svar på hur man väljer AUX som spelkälla eftersom den inte finns i menyn idag. KAnske någon annan som vet? -Varför är det så ont om Q? |
|
|
Du måste ha in bilen hos handlaren för att aktivera AUX i Entertainment-menyn. Då kan man köpa det kitet du nämnde och efteråt få det aktiverat hos handlaren. Har du ngt pris? |
|
| kollar på måndag och återkommer | |
| Fick du reda på priset? | |
|
.... Har laggt ner AUX lösningen men lovar (igen) att kolla pris. Däremot kollas nu två saker av verkstan: 1. Uppgradering av programvaran för att spela upp MP3 skivor i BMW Business 2. En BMW orginal iPod koppling (inte AUX) där man tydligen skall kunna styra iPoden med rattknappar/iDrive..Återstår dock att se OM det finns och HUR mycket € det kostar. Hoppas på svar imorgon 2/9. |
|
|
Har legat på men inte fått svar.... Tur att bilen går snabbare än servicen! Återkommer snart igen. |
|
|
Knappa in ditt bils chassienr på Länk där kan du klicka rig runt. JAg vet att jag såg IPOD adapter för eftermontage till E60 när jag var där och kollade runt lite häromveckan. kolla med www.styletech.se Kenta har nån sån adapter i sin E39 toruing vet jag. Mvh Asken |
|
|
Tack för länken! Dock funkade inte chassienumret... Kul att surfa på tillbehör |
|
|
Öppnar denna tråden igen. Är det nån som installerat AUX-kopplingen i sin E60/E61?? Är det bara att koppla in och sedan koda upp den på BMW?? mvh //Jocke |
|
| Skall hämta vår E61 i morgon och BMW skall ha monterat AUX. Delen kostar knappt 600. Eftersom det ingår i dealen vet jag inte exakt vad arbetet kostar men omprogrammering krävs. | |
| Nu har vi hämtat den och AUX fungerar utmärkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.