AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
842

insp 1

ska snart göra insp 1 på min bil och har fått pris från BMW-verkstad i Örebro på 2800 och hos en mindre verkstad 2000-2200

men sen tänkte jag att jag ska juh ändå äga bilen en tag så jag kanske kunde göra det själv så jag undrar vad som ingår i insp 1 allså vilka delar dom byter,

Olje filter
Motor Olja
micro filter
luftfilter

är det någe jag missat ?
Länk

///Micke
Touringklubben: Länk
hmm men jag kör e46 antar att det är samma men ändå det måste juh skilja lite på hur ny bilen är
är det inget som ska bytas mer på en e46
Visa användare
586
wdac
325i -05
insp 1 är lilla service å insp 2 stora... så insp 1 har iaf varit oljebyte bara..

BMW Williams F1 Team.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
bromsvätskan skall bytas varannat år
ligger med i insp 1 om tiden infaller...
jo har upptäckt den lilla klockan men hur faen byter man bromsolja
Har du ingen servicebok? Där är det listat vad som ingår i dom olika servicarna.

No More Limits!
jo men den är på tyska
KW
113
KW
740iA -95
"jo har upptäckt den lilla klockan men hur faen byter man bromsolja" Låt en verksta göra din inspection1. Ser alltid bra ut med en stämpel i serviceboken och så blir jobber bra gjort. Förhoppningsvis. En inspection omfattar mer än vad du radade upp. Inget illa menat men om du inte vet hur man byter bromsvätska är det kanske bäst att lämna in bilen. Lycka till hur du än gör. Att pröva sig fram med bromsarna är ingen bra idé.

KW hmm jo men hur bra är en verkstad igentligen, kan du lite på att dom kollar allt....
känns bra både i själen och i plånboken att göra det själv då vet jag att allt blir kollat, sen varför jag frågar är att jag vill juh lixom inte paja en massa grejer utan frågar för att få tips men eftersom du ska va så jävla grym kan du juh förklara

håller med, jag har en bil som bara! gått 6k mil, jag ska göra alla reparationer/service själv eller hos privat mekaniker som jag litar på så jag VET det blir gjort! det bästa är att känna att pärlan verkligen mår bra! tror man sover bättre på nätterna dessutom! glöm bara inte spara alla kvitton på gjort arbete, det är lika bra som service bok!
precis
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Att göra det själv kan vara lite lurigt om man inte exakt vet hur man gör. Men lämna in den till någon billig bra privat mekaniker så behöver det inte kosta skjortan.
Gör gärna som jag. Be att få vara med under tiden de fixar bilen. Då lär du dig både hur man ska göra samt ser att han inte fuskar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.