AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.097

byta remmar

har fått ett konstigt ljud ibland det blir när jag gasar till ordentligt allså bara trampar den i bott, samt ibland när motorn går tungt. tror det är remmarna som sitter på framsidan av motorn allså till komp och genarator å så. fick ett pris på 350 :- st samt arbete men är det så svårt att fixxa själv måste juh kunna köpa på MECA eller mekonomen och byta

undrar därför om nån kan förklara om det är möjligt eller måste man lämmna in
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det går att byta själv... det är inte speciellt svårt, bara man noterar hur remmen går, så att man inte monterar det hela fel.

Efter att man har plockat av fläkt och kåpa, så kan man lossa på spännaren och ta loss remmen. Lossa spännaren gör du genom att lossa på en skruv, antingen torx eller insex tror jag, kommer inte i håg exakt.

__
///M som i Mugge.
ok ingen som har en tis eller liknande och kan skriva en "bmw for dummies" förklaring samt nån som ens kan svara på om det är detta som kan vara fel eller är jag helt ute och cycklar
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Får du drivremmarna och arbetet för 700:- så är det bara och slå till.... tror att bara remmarna kostar närmare 500:-. Det är trångt och bökigt om du inte har en lyft....och när du ändå håller på så byt även spännrulle och löprulle dom kostar ca 200:- st
nej allså jag får köpa remmarna för 350:- st och sen till kommer arbete sorry om jag var otydlig
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
Gå in på Mekonomen www.mekonomen.se så får du se vad remmarna mm kostar. Om du köper dom där eller på BMW är upp till dig, men du får ett hum om vad det kostar. Jag lämnade in min till en polare som har verkstad....han tog 1000 spänn inkl matriel. BMW-verkstäder tar ca 1000 spänn tim. Jobbet tar ca en timme för en van mekaniker med verktyg etc. Så med andra ord så kan du tjäna ca 1000 spänn på och göra det själv
låter bra ska nog kolla lite mer på detta
köpte remmar på MECA byte dom utan problem men det jävla ljudet försvinner inte,
dom remmarna jag byte är dom som går mellan generatorn och vattenpumpen samt den till komp till kliman, finns det fler remmar som jag måste byta som jag glömt??
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
Du får nog precisera ljudet, var kommer det ifrån? Toppen, fram under ??
E3
1.828
E36
USA bilar
Bytte du löp och spännrullarna med?
ljudet låter precis som det kommer framför föraren uppe typ vid all luft o så men faen jag vet ej vad det kan vara

nej jag byte ej spännrullarna dessa var det inge fel på snurrade på dom och dom gick hur bra som helst och inte ett knyst
hade den på verkstad idag igen
dom har konstaterat (TROR) att det är någe med vakummet i motorn ???
och det är juh ett jävla mirakel det kan juh vara en vakumm slang, en nippel eller liknade. Åkte till BMW i örebro fråga timpris fick runt 1100 och dom sa att dom typ byter grejer till dom hittar felet vilket kan bli skit dyrt

så min fråga ingen som har råkat ut för liknade?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.