AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
755

Problem med död höger sidoblinkers på en E46-a

bole
Hej allihopa

jag har problem med höger sidoblinkers på en E46-a som har pajat helt. Först trodde jag att det var lampa som var trasig men sedan åkte jag in till BMW i Kroatien i Split för en kontroll där det konstaterades att det inte finns alls ström i kabeln, men eftersom jag redan var på väg till Sverige så hade inte jag tid för att stanna och ätgärda detta. Är det någon som råkat ut för samma sak och finns det något sätt att felsöka vidare och isolera felet?

MvH

---
Min:
Länk Länk
parolof
hade samma problem på min vänstra sidoblinkers, någon tidigare ägare hade bytt kabelskorna vid anslutningen framme vid vänstra blinkersen med följd att det var glappt. Kablarna från sidorna kommer fram vid respektive framblinkers.
bole
vad är kabelskor? är det själva anslutningen längst fram där lampan sitter? jag har klippt bort den biten i tron att kabeln hade oxiderat (vilket den gjort lite) men ändå finns det ingen ström i kabeln :(

---
Min:
Länk Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Strömmen till dina sidoblinkers tas från kablarn som förser dina framblinkers med ström. Kanske är det i denna koppling felet finns. Fungerar framblingern?

//Player
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Obs detta är ingen korrekt teknisk beskrivning. Dock vägledande.

//Player
bole
alla blinkers funkar som de ska dvs fram bak och även vänster sidoblinkers..den enda som inte funkar är alltså höger sidoblinkers...mystiskt?

---
Min:
Länk Länk
parolof
Du skrev:

"vad är kabelskor? är det själva anslutningen längst fram där lampan sitter? jag har klippt bort den biten i tron att kabeln hade oxiderat (vilket den gjort lite) men ändå finns det ingen ström i kabeln :("

det är vid framblinkersen du ska titta kabeln från sidolampan går dit
bole
ahh nu öfrstår jag ..jag måste demontera framblinkersen för att det är därifrån kabeln från sidolampan går och sedan under framskärmen till sidoblinkersen?

---
Min:
Länk Länk
parolof
rätt, då kommer du åt att se utan att få ryggskott;-)
bole
hehe tack

gör det direkt efter frukosten :)

---
Min:
Länk Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.