|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft problem i månader med min 540, E39. Vid olika tillfällen har den gått ryckigt eller stannat helt. Två stopp var på Autobahn med påföljande bärgning. Auktoriserade BMW verkstäder har bytt bränslepump tre gånger. Jag har bytt säkringen till bränslepumpen minst trettio gånger. Denna säkring är endast för bränslepumpen och inget annat. Det finns två säkringar ytterligare i handskfacket men dessa har jag aldrig tvingats byta. Theanders bil i Lund löste problemet efter felsökning för 28 000 kr, jag behövde bara betala 4 000, reservdelsgaranti på pumparna och goodwill. TACK ! Bromsljuset ( det i bakrutan ) hade kortslutits. Det fungerade ibland ibland varnade checkcontrol fast alla ljusen fungerade. Någon gång bytte jag lampa och det fungerade igen. Vid två servicetillfällen bad jag att man skulle kontrollera detta men eftersom ljusen fungerade och checkcontrol bara larmade ibland lät man det vara. Själv trodde jag det var kontakten vid pedalen och tänkte - det tar vi sen ! Jag var beredd att skrota bilen, men nu går den äntligen kanonfint. Slutsatser, mina lärdommar: Jag ska aldrig ignorera checkcontrolmeddelande utan åtgärda allt till den är nöjd och inte vänta för länge. Inköp av diverse elektronikspray är helrätt. Stå på sig mot BMW verkstäder och begära att dom kan sin produkt. BMW 540 IA-00 har bara en bränslepump. Verkstadschefer på auktoriserade verkstäder i tre länder har försökt övertyga mig om att den har två. FEL FEL FEL en bränslepump. Bello | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.