AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.869

Nya X5:an

Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Nån som vet när det kommer en ny X5? Kommer det hända mycket på priset på den nuvarande? Kända fel på X5 3.0D? Dyr och äga?
Nästa generation X5 presenteras, vad jag hört, nästa sommar. Den blir baserad på 5-serien och mer personbilslik (on road-mässig) än dagens modell. Under huven lär vi få se raka sexor samt V8:or som i dagens modell, samt 3-liters dieselsexan på 272 hk.

Som alltid vid generationsskiften så lär nuvarande X5:an rasa i pris när nya modellen kommer. Hur mycket är dock omöjligt att säga.

Jag tror dock att X5 kan bli en svindyr (med stort "S") historia om gröngölingarna (läs: MP) får igenom sina idiotiska skatteförslag...

//Chrille
Senaste bilden på nya 07' (som kommer börja säljas Oktober 06')
Länk
Länk

Vilka motor alternativ som kommer finnas är:
255hk 3.0l I6
362hk 4.8l V8

MP is going down!

Johankall:

Bra bilder! Ser riktigt bra ut! Överensstämmer nog ganska bra med verkligheten, om man jämför med de maskerade bilar som tidigare visats på bild.

I motorpressen skvallras det även om en coupéversion på nya X5 (E70), som kommer att heta antingen X5C eller X6. I pressen låter det som att det är skrivet i sten att modellen kommer under 2007, men det är ju ännu trots allt bara lösa rykten...

Personligen skulle jag gärna se en X5C/X6, låter som ett spännande koncept! Lika gärna skulle jag vilja se en X5 4,4d med nya dieselåttan på 330 hk/750 Nm!

//Chrille
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
X5 cabrio hade varit perfekt:-)

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
hehehe visst hade en cab varit bra eller varför itne en sedan...ne skämt o sido så tycker jag att dagens x5:a kommer bli svår att slå i fromen...den är alldelles underbar enligt mig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.