|
|
|
|---|---|
| Nån som vet när det kommer en ny X5? Kommer det hända mycket på priset på den nuvarande? Kända fel på X5 3.0D? Dyr och äga? | |
|
Nästa generation X5 presenteras, vad jag hört, nästa sommar. Den blir baserad på 5-serien och mer personbilslik (on road-mässig) än dagens modell. Under huven lär vi få se raka sexor samt V8:or som i dagens modell, samt 3-liters dieselsexan på 272 hk. Som alltid vid generationsskiften så lär nuvarande X5:an rasa i pris när nya modellen kommer. Hur mycket är dock omöjligt att säga. Jag tror dock att X5 kan bli en svindyr (med stort "S") historia om gröngölingarna (läs: MP) får igenom sina idiotiska skatteförslag... //Chrille |
|
|
Senaste bilden på nya 07' (som kommer börja säljas Oktober 06') Länk Länk Vilka motor alternativ som kommer finnas är: 255hk 3.0l I6 362hk 4.8l V8 |
|
|
MP is going down! |
|
|
Johankall: Bra bilder! Ser riktigt bra ut! Överensstämmer nog ganska bra med verkligheten, om man jämför med de maskerade bilar som tidigare visats på bild. I motorpressen skvallras det även om en coupéversion på nya X5 (E70), som kommer att heta antingen X5C eller X6. I pressen låter det som att det är skrivet i sten att modellen kommer under 2007, men det är ju ännu trots allt bara lösa rykten... Personligen skulle jag gärna se en X5C/X6, låter som ett spännande koncept! Lika gärna skulle jag vilja se en X5 4,4d med nya dieselåttan på 330 hk/750 Nm! //Chrille |
|
|
X5 cabrio hade varit perfekt:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
| hehehe visst hade en cab varit bra eller varför itne en sedan...ne skämt o sido så tycker jag att dagens x5:a kommer bli svår att slå i fromen...den är alldelles underbar enligt mig | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.