|
|
|
|---|---|
|
Finns en annons på en M5 -89 på powerbörsen för 30000:-... Bilen har lite "små fix" men ska tydligen gå bra... Frågan är om man vågar köpa en sådan bil, funkar den så är det ju ganska mycket bil för pengarna. OK, om den ser ut som ett spöke men är den frisk i motorn osv, så kan man ju alltid fixa det andra... Är ganska insatt i M3 E36, bör man kolla ungefär samma grejer eller är det nåt speciellt på M5 3,4? Hade vart kul med en roligare bil till jobbet... | |
|
Hej! Går naturligtvis inte att svara på din fråga "via dator'n"...Kontrollera objektet är naturligtvis det "enda rätta". Angående problemområden och grejor att kontrollera innan köp av en M5 3,6 så finns det massor skrivet i den fina "sök inläggsfunktionen" här ovan,prova där. Mvh Janne. |
|
|
Måste vara den här? Finns bara den på börsen?Länk Jag har sett den, jag räknade med närmare 100.000 kr i renoveringskostnader förutsatt att motorn inte var skrot. Motorn gick dock inte särskilt bra och det pep konstigt från någon slang, bakstötfångaren var borta (!), lacken var totalslut, det satt en illa monterad "blyvinge" baktill, hål i hatthyllan (!), defekt klima, fel front, mindre krockskada höger fram, trasig framskärm, lös stötfångare fram, dimljus saknades, radio i småbitar på golvet, ingen dokumentation alls, obes, defekt färddator, sliten skinnklädsel, saknades tyg i skuffen, spräckt framruta, slut däck, bromsbelägg och vajrar låg inne i bilen på skinnklädseln, utsliten växelspaksknopp, smutsig inne och rejält matt utvändigt, repor, buckor, hemmamålade partier på lacken, måste hellackeras. Hade varit med om en hejdundrande frontsmäll nån gång under sin tid i Sverige, hela framdelen var taffligt ihopmonterad. Fel på nivåregleringen var det också och skumt sänkt framtill, antagligen kapade fjädrar. Check-control systemet rabblade ett antal fel. Dessutom var originalskicket uselt; fel front, andra fälgar, sänkt, extra vinge, vita blinkers, målade baklampor, skumma golvmattor, Biltema fake-kolfilbertorkare mm. Hade fått för mig att bilen var skrotad redan 2004, men den kanske återuppstått på nåt sätt. Måste vara samma jag såg, en Misanoröd 89:a i Karlskoga med svart skinn och extremt hög mätarställning. Den jag såg i det skicket skulle jag värdera till ca 15000:-, enbart som reservdelsbil. Du bör nog leta lite högre upp i pris om det ska vara nåt med bara småfix. -M5 E34 Limousine register |
|
|
Vansinne att kosta på en sån bil 100.000:-. Ingen ide att rusta upp för den som vill ha en fin M5:a. Man får nog snarare se det som att den sjunger på sista versen. Jag ser följande användningsområde för denna typen av bil för en händig person: -Försök pruta ner den några tusenlappar till. -Fixade det viktigaste på billigaste sätt. -Teckna endast trafikförsäkring och busa runt nåt år eller två. -Sälj den i delar. Med lite tur har du åkt (skabbig) M5 ganska billigt. Har du otur pajar nåt dyrt och du får börja sälja den i delar och kanske får tillbaka större delen av inköpspriset. |
|
|
Ja, den i Karlskoga har jag också sett och det var bland det värre jag har sett. Fyy! //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.