|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
När jag växlar från 1:an till 2 och 2:an till 3:an och 3:an till 4:an så dunkar det till bak. Dunket minskar med högre växel. Dunket kommer bak i mitten. Kan det vara Hardyskivan? eller sitter den längre fram? Om det är hardyskivan - är det svårt för en hobby meckare at byta den? - Det andra ljudet kommer från höger hjulhus. Ljudet uppträder när hjulet åker ned i en grop eller över andra ojämnheter. Det dunkar till rejält som om det saknades en stötdämpare. Kan det vara dämparen eller finns det andra förslag. Jag har två st nya sport fjädrar i garaget som jag tänkte sätta på men när jag ändå åller på så kanske det är något anat som behövs bytas. Några förslag eller är det riva allt och sedan köra med trial and error? Kan det vara silentblocket? eller sitter det inte där? Tacksam för hjälp. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| kommer dunket från fram eller bakhjul? | |
|
Det är troligen silentblocken som har börjat ge upp. Går bilen bra och fint efter vägen eller är den svajjig och ormar sig fram liksom? |
|
|
Det är med största sannolikhet inte hardyskiven som gått. När min gick så kändes det som om själva kardanen skulle komma upp i coupén och hälsa på vilken sekund som helst när man gasade på mellan 50-80km/h. Som tidigare skribent påtalade så är det antagligen silentblocken som har gett upp. Wanna know how it feels to Die? Touch my car, and you WILL foundout. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Fanzy! Från höger bak. Fram sitter det nytt alltihop. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.