|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, kommit tillbaka efter en fyra dagars tur i Paris och kan konstatera efter min första tur till vinlandet att fransmännen har uppenbarligen INGEN bilkultur att tala om. Där kör man från A till B och skiter hur det går till. Mer än varannan bil är bucklig! mest kofångarna men också även högersidan på bilen är riktigt repig och bucklig. Hittade 7 Z3'or i staden under dessa 4 dagar, 6 1.8/1.9'or och 1 M roadster. ALLA var buckliga/skrap skadade, en sorglig syn. En dag såg jag en liten bilparad med Mazda miator rullandes genom paris gator, då tänkte jag,-"kul det finns ju några intresserade fransmän", tills jag såg att bilarna var reggade i holland.... Mvh PeGe | |
|
Min observation just i Paris vad det gäller bilar är att det mesta av repor, bucklor och sånt får man då man skall parkera eller står parkerad. I centrum är det smala gator och en lite mer liberal parkeringstrategi så de chansar och ibland så blir det en repa eller buckla av något lastbil eller så. Sedan har de ju 100.000 stolpar för att delvis hindra vansinnesparkeringar och de kan ju ge vissa bucklor om man försöker. Men, som du säger, mat, vin och livet är viktigare än bilen ;) |
|
| Instämmer i allt ovan. | |
|
I sverige har vi också vin och mat, jag tror det saknas hänsyn och en gnutta hjärna. -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Tyvärr är parkeringspolicyn hos folk liknande i Stockholm, det mest extrema jag hört, var ägaren till en bil, som var inne på reparation för påkörning/smitning, hans hyrbil, blev påkörd för andra gången, med mig som vittne, en kvinna i en hyrd Audi A6, roade sig att köra på minivanen, helt i onödan dessutom, då lämnade jag en lapp på minivanen, och fick höra hans vedermödor, och påminde mig själv att aldrig flytta innanför tullarna. Mvh Stephan |
|
|
Paris er Paris...prøv Provence-Alpes-Côte d' Azur istedenfor :) "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
Jag skulle aldrig ta in någon av mina bilar i Paris, däremot åker jag gärna ner till Nice/Cannes och det området precis som bmwE9 säger. Har gjort det både med en M3 cab och 996:an. I Paris (om jag kör) har jag alltid företagsbil, dieslar som börjar med C eller P och med klädsamma småbucklor eller en trasig sidospegel ;) Stephan, jag tror, utan att överdriva att det är en magnitud (10 ggr) värre i Paris än i Sthlm, men jag har ju alltid stått i garage när det funnits ///M3 på bakluckan (hmmm jag liksom imaginärt då eftersom optionen "Modellbeteckning borttagen" 0 SEK, har varit ifylld båda gångerna. |
|
|
Fransmän och parkering, en ekvation som inte går att lösa =)) När jag va nere i Nice för 3 år sedan, ser jag en cl 55 amg framför mig, helt klart en maffig bil. Grejen va när han skulle parkera..."stötte" bort två bilar, gav dom en liten knuff så att han fick plats med sin bil..jag stod där helt chockad, en drömbil, och han behandlar den så.... Klart, han hade ju en feting Rolex täckt av guld och diamanter oxå, drabbar väl ingen fattig som sagt.. Men det såg riktigt kul ut... |
|
|
Instämmer till fullo kring parkeringkaoset i Frankrike. Har sett några av mina mest bisarra syner i parkeringsväg när jag befunnit mig både på rivieran och i Paris. Det är ju ingen slump att Peugeot har infällbara speglar som standard via centrallås/larm på sina nyare modeller. ArctisZ3 |
|
| jag gillar den där reklamen där dem jämför en fransk och tysk bilägare ( jo, ni vet den när tysken råkar stötta till den franska bilen och skriver en lapp som han lämnar bakom vindrutetorkaren och sedan kommer franmannen och knuffar brutalt undan alla bilar för att komma ut ur parkeringsfikan.) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.