|
|
|
|---|---|
| hej jag vill bytta min bromsvätska på en e39 men jag vet inte om ja g måste lämna bilen på en verkstad eller kan jag göra det shjälv och hur ska man göra det tack för alla svar | |
|
hej, du har bromsvätske behållaren gömd under vänstra AC filterboxen. Du får lossa hela boxen m filtret och luftrör. Därunder finns en kåpa som du också får lossa sen har du expansionskärlet tillgängligt. Jag fundrar lite, i coh med att du har så pass ny bil så bör du göra det på verkstad, du behöver nämligen lufta bromssystemet efter avtappning och påfyllning av ny vätska. vilket du kanske föredrar att en verstad gör åt dig. |
|
rsarits |
Mekonomen har en mycket bra grej: Ett lock med slang som passar på bromsvätskekärlet, slangen kopplar man till ett hjul, jag tog ett reservhjul och släppte ur tryck till c:a ½ kilo. Du byter bromsvätska i hela bilen på mindre än en timme, och du behöver ingen som sitter och pumpar med bromspedalen. Det gäller bara att kolla nivån i behållaren och fylla på hela tiden. |
|
Har du inte fortfarande gratis service? När klockan visas i displayen är det väl bara att boka tid hos BMW och få det bytt gratis. Annars har jag inga tips på hur man gör, men det kan väl inte vara så dyrt att få det gjort på verkstad. Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.