|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag heter Kim och jag har nyligen införskaffat mig en trevlig tysk Problemet är att bilen inte går att köra Personen som tidigare ägde denna bil, körde helt lungt och hörde ett tickande från damasken runt växelspaken. Efter några meters körning så missade maskin några gånger och fungerade fint igen Han öppnade huven och hörde ljudet tydligare Stängde av och bogserade hem. Tog en titt i oljefiltret och fann lagerspån Komptest gjordes och det visar Ok Efter detta så har jag köpt bilen, tidigare ägare är en kompis Bilen har inte gått långt efter att ljudet uppstod (Några Km) Nu till min fråga: Vad brukar gå sönder? Vevlager borde ju vara ganska troligt med tanke på att det är så generellt över alla bilmärken Brukar ramlager och vevaxel klara sig? Brukar lagerbana för ramlager bli skrot? När man inte kört längre eller hört något allvarligt bankande Så till praktiska råd Lite tips vid Dem/Mon av maskin? Samt något annat man bör ha i åtanke när man ändå river maskin? Väl mött Tack på förhand Kim | |
|
Hej o välkommen till forumet Kim!! låter som ett vev elelr ramlager är paj.. om det är ett ramlager så får man hopaps att den inte har skadat veven... visserligen går det att slipa om veven och köpa överdimension lager. i ditt fall att kontrollera detta skulle jag riva ur hela maskinen ut bilen. lättast så. för du får inte av tråget utan o släppa på framvagnen eller hissa upp maskinen. lyfter du ut maskinen kan du ghöra det med lådan på plats, lyft upp bilen så högt du kan fram, sen lossa allt som behövs, kylöare osv kan du demontera så du inte skadar dessa.. lycka till.. fråga bara om det är nått... Mvh |
|
|
Ursäkta min usla stavning..=)) MVH |
|
|
Tackar Finns det någon på det här forumet som har renoverat 3.8 L maskinen Samt rivit i och ur den Lite råd och tips innan man börjar riva ur den hade varit fint ;-) Ha de Kim |
|
|
Hör med antingen Erik eller Mikael på http:/www.kilander-racing.se Dem har jag gjort det ett antal gånger, även "vanlig" renovering utav dessa motorer... |
|
| Länk Ska det ju vara.... | |
|
Får väll kanske göra det Tackar för hjälpen Ha de Kim |
|
|
Någon som har nummret till Erik Kilander? Tack på förhand Ha de Kim |
|
|
Alternativt Mikael Tack på förhand Ha de Kim |
|
|
Nehepp Hur som helst så är maskin ur bil nu... Få väll riva i morgon Ha de Kim |
|
| Kim: Du har mail... | |
|
Tackar! Missade det Förövrigt så har vevlager för cyl1 skurit samt roterat i lagerbana Med andra ord är vev och stake kass Ha de Kim |
|
|
Varsegod. Låter inget vidare det du. Hoppas det går bra sen med renoveringen. Mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.