AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.348

Någon som vart spekulant på denna 523:a

Länk

Det där ser inte ut att vara en fabriksmonterat M-pkt på den utan en eftermontering och det bör avspegla sig på värdet. I alla fall vad jag kan se på bilderna. Fast jag kan givetvis ha fel. Om så är fallet så är bilen för dyrt prissatt enligt mig.
Powermac:
Ribban saknas som sagt i frontspoilern, ser ju inte heller ut att ha M bakspoiler. Är beredd att hålla med dig, priset är i överkant. Dessutom känns bilen en aning "överstylad", i alla fall för min smak. Visserligen rätt kulör på bilen o fräscht med svart skinnklädsel.
mvh.
oki,jag vill åxå få ner preiset på bilen.
men det var svårt sa han. han kunde göra nån krona.
vet inte alls hur man ser om Paketet eller front är eftermonterad ?
hur ser ni det ? : )

Ursäkta mig igen.
Hur ska man veta att det är M-chassi ? : )

Ytterligare något som tyder på att paketet är eftermonterat: Interiörlisterna.

Bilar med fabriksmonterat M-paket har interiörlister i "Matt krom", en aluminium-liknande finish. Bilen på bilderna har vanliga blanksvarta lister som var standard i kombination med de mörka klädslarna, på bilar utan M-paket.

//Chrille
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
MattiB: För enkelhetens skull ta med dig regnr eller chassienummer till närmaste auktoriserade Bmw-verkstad. De kan ta fram utrustningslistan med de options bilen är utrustad med från fabrik tex. M-chassie, M-Paket m.m.

Bmw_chrille: Gäller "Matt krom inredning" bara för M-paket monterade på 523? På min 540 med M-chassie samt M-paket är det ädelträ inredning och det är original från fabrik.

Vh/ Kermit.
Nej,men jag ringde till Englundsbil och kollade,det var fabrikmonterat allt M-paket. Så det är lugnt det.

det är jobbigt när man har en Auktoriserad Bmw-verkstad 25mil ifrån :\ Man bor ju i Lappland :) Så avstånden är ju fantastiska.

Ja,jag vet inte.. har beslutsångest vid alla bilköp. Man måste nog impulsköpa om det ska bli nån affär

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Allting går ju att ändra i efterhand.

Min har ädelträ orignal från fabrik istället för standard alu-lister. Varför då, jo för att jag tycker det är snyggare med trä än alu. Killen som köpte den bilen tråden handlar kanske gillade svart mer än alu, vem vet?

Ser ut att ha lite för stora fälgar i mitt tycke, men annars helt rätt kulör både inne och ute. Priset har jag ingen aning om, allt beror ju på vem som köper.

Lycka till med köpet om det nu blir nåt trots dom långa avstånden.

Bilköp är bäst om dom är impulsköp!!!

Fransosen
Jag betvivlar starkt att det rör sig om ett fabriksmonterat M-pkt... Spelar ingen roll vad Englunds säger. Men finns det papper på det så.
Det är inte jätteovanligt att mittribban tas bort, för att efterlikna M5 på M-Paketbilar, så det ser inte jag som något konstigt, att den har nät är däremot ovanligt.

Mvh Stephan
grodan kermit:

"Matt krom" var standard på de sexcylindriga bilarna med M-paket. De åttacylindriga modellerna hade ädelträ som standard, med eller utan M-paket. Ädelträet fanns även som option till sexcylindriga M-sportbilar från fabrik.

//Chrille
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
bmw_chrille: Då vet jag. Alltid lär man sig nåt:)

Vh/ Kermit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.