AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
715

oringa eller inte?m5

ch
309
chrcel
m3coupe-96
ska snart lämmna in motorn hos bäckis.....jå hux flux kom ja på att man kanske inte ska oringa blocket....jag pratade nyss med en kille som ja tänkte köpa lite prylar av å han sa att de e bättre å köra me orginal packning än att oringa......för att om man nu blåser nått me oringat så blåser man väll en kolv eller ventiler??? eller e det bara så att han inte vet ett skvatt vad han pratar om det lät ju då inte så eller ska man nu kanske köra på en stållamellpacknng???? hur slak ja göra

mvh pezen
Länk
gör som Bäckis säger han har koll. för övrigt så är väl mls packning ännu säkrare än o-ringat. å o-ringar du så brukar man använda orginal packningen
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Alltså, det pratades mycket om att spränga hela motorn vid O-ringning då jag skulle ringa min älskling.

Snackade med Ärtan och han sade att det brukade gå bra, så varför inte. Då fanns inte heller MLS'n så vad gör man om man vill ladda lite .)
ch
309
chrcel
m3coupe-96
ja men om man tänker lågiskt hur de nu stavas i denna stund..så e de ju sant eller?? de e ju de ja vill veta ja tror ju på oringning ...hur kan packning vara säkrare????

mvh pezen
Länk
ch
309
chrcel
m3coupe-96
ingen fler som har förslag?? eller vet??

mvh pezen
Länk
Det är ju inte riktigt exakt samma faktorer som pajjar kolvar/ventiler som pajjar packningar.

O-ringning är säkrare ur en aspekt och enbart packning ur en annan. Allting är ju relativt.

- Men jag kan ju ha fel!

E12/E28-problem/lösningar finns här Länk
ch
309
chrcel
m3coupe-96
men hur skulle ni göra??? nu står man ju inför valet å kvalet ska ja oringa eller ska ja bara köra me packning???

mvh pezen
Länk
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
oringa
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
precis!

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.