AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
619

Förslag på broms skivor 540 E34

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Måste köpa broms skivor till min 540. Vill ha slitsade/borrade skivor då jag använder EBC Greenstuff belägg. Vilka skivor tycker ni är bra? Zimmermann, Brembo, EBC? Andra förslag?

DANNE
Min bil: Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Tror inte att det är så stor skillnade mellan de du räknar upp. Använder Zimmerman på min banbil och det har funkat bra - har inte testat de andra märken.

Grattis till 1000:e inlägget också! :)

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
EBC har jag inte hört allt för mycket gott om. Zimmermann och Brembo vet jag dock fungerar alldeles förträffligt!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Ja just det! Tack! :)
Tror att jag hade Zimmermann på min andra 540. Var inne på Bildels Importen i Uppsala och kikade på dem idag, men lovade mig själv att ALLDRIG sätta foten där igen. Så jävla nonchalant snubbe i butiken. Finns det nåt annat ställe som sälger dem? Zimmermann ligger billigare till jämfört med EBC i alla fall. Ca. 400 /st.

DANNE
Danne,

Zimmermann finns hos Autoexperten. Pris ser du på Länk

Mvh,
Kalle
_______
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Kalle-
Jag hittar bara MATAB och BREMBO till min kärra där... Vart såg du Zimmermann?

DANNE
1162:- inklusive moms kostar det till din bil.

Mvh,
Kalle
_______
Matab Broms innebär i detta fall Zimmermann.

Mvh,
Kalle
_______
Ursäkta att jag spammar sönder tråden...

Danne, För att vara 100% säker på att du får Zimmermann-skivor och inte något annat fabrikat som kan tänkas ligga kvar på hyllan frågar du antingen personalen på Autoexperten, eller så kan du maila mig på k.hansen@matab.se ifall de mot förmodan inte kan kolla upp det.

Mvh,
Kalle
_______
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Aha! Bussigt. Matab lagret ligger i Lunda industriområde i Stockholm. Tror du det är samma? Är Matab importören av Zimmermann?

DANNE
Danne,

Du kan inte handla direkt på matabs lager (vi är bara grossister), utan får som sagt vända dig till närmsta Autoexperten-butik. Butiken i sin tur kan kontrollera vad som finns på matabs lager.

Det finns flera importörer av Zimmermann i Sverige, mig veterligen så är ABR den "officiella".

Mvh,
Kalle
_______
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Tack Kalle!
Jo då jag vet :) Skojade lite bara. Gammla kunder till mig. Autoexperten blir nog bra. De ligger runt hörnet. Kollar med dem i morgon.

Snygg bil förresten!

DANNE
Ulke
Köpte BREMBO borrade o slitsade från USA till både fram och bak för 1600:- + frakt, ganska svårslaget tror jag...

mvh Ulke
to
128
tobbeviking
320d xdrive -15
Borrat OCH slitsat?
För att?
Slits och hål har väl ändå samma funktion.
Eller menar du borrade fram och slitsade bak?
//Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.