|
|
|
|---|---|
|
Måste köpa broms skivor till min 540. Vill ha slitsade/borrade skivor då jag använder EBC Greenstuff belägg. Vilka skivor tycker ni är bra? Zimmermann, Brembo, EBC? Andra förslag? DANNE Min bil: Länk | |
|
Tror inte att det är så stor skillnade mellan de du räknar upp. Använder Zimmerman på min banbil och det har funkat bra - har inte testat de andra märken. Grattis till 1000:e inlägget också! :) M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
EBC har jag inte hört allt för mycket gott om. Zimmermann och Brembo vet jag dock fungerar alldeles förträffligt! Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Ja just det! Tack! :) Tror att jag hade Zimmermann på min andra 540. Var inne på Bildels Importen i Uppsala och kikade på dem idag, men lovade mig själv att ALLDRIG sätta foten där igen. Så jävla nonchalant snubbe i butiken. Finns det nåt annat ställe som sälger dem? Zimmermann ligger billigare till jämfört med EBC i alla fall. Ca. 400 /st. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Danne, Zimmermann finns hos Autoexperten. Pris ser du på Länk Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Kalle- Jag hittar bara MATAB och BREMBO till min kärra där... Vart såg du Zimmermann? DANNE Min bil: Länk |
|
|
1162:- inklusive moms kostar det till din bil. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Matab Broms innebär i detta fall Zimmermann. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Ursäkta att jag spammar sönder tråden... Danne, För att vara 100% säker på att du får Zimmermann-skivor och inte något annat fabrikat som kan tänkas ligga kvar på hyllan frågar du antingen personalen på Autoexperten, eller så kan du maila mig på k.hansen@matab.se ifall de mot förmodan inte kan kolla upp det. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Aha! Bussigt. Matab lagret ligger i Lunda industriområde i Stockholm. Tror du det är samma? Är Matab importören av Zimmermann? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Danne, Du kan inte handla direkt på matabs lager (vi är bara grossister), utan får som sagt vända dig till närmsta Autoexperten-butik. Butiken i sin tur kan kontrollera vad som finns på matabs lager. Det finns flera importörer av Zimmermann i Sverige, mig veterligen så är ABR den "officiella". Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Tack Kalle! Jo då jag vet :) Skojade lite bara. Gammla kunder till mig. Autoexperten blir nog bra. De ligger runt hörnet. Kollar med dem i morgon. Snygg bil förresten! DANNE Min bil: Länk |
|
Ulke |
Köpte BREMBO borrade o slitsade från USA till både fram och bak för 1600:- + frakt, ganska svårslaget tror jag... mvh Ulke |
|
Borrat OCH slitsat? För att? Slits och hål har väl ändå samma funktion. Eller menar du borrade fram och slitsade bak? //Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.