|
|
|
|---|---|
| Vad betyder alla tester 1,2,3 osv som man kan göra i datorn på e36, är det första som kommer fram det äkta miltalet? | |
|
Nej, det är inte miltalet. Jag är inte säker på vad det är, men har läst något om det tidigare här på forumet. Om du söker kanske du hittar nått intressant? Men oroa dig inte för att det ska vara miltalet. Har för mig att man kunde se på något sätt ifall miltalet är manipulerat, nått i stil med att sista siffran i det talet som dyker upp först ska matcha sista siffran i chassi nr. Något sånt, är ytterst tveksam om exakt hur man kolla. |
|
|
Läs importguiden så får ni reda hur man kollar miltal alt. sök Dagbok:Länk |
|
|
Annat tips är att kolla servicebokens datum/miltal mot obc : 1. håll in tripp mätaren 2. Vrid om nyckelen till position 2 3. Släpp trippmätaren 4. tryck på trippmätaren igen tills nr. 3 alt. nr. 4 visas (Nr.3 = antal KM sedan senast Service gjordes) (Nr.4 = Antal dagar sedan Oljeservice gjordes) |
|
| Har nåt litet troll lurat i dig det med.. ja blev vettskrämd då ja nästan nyss köpt bilen.. mekanikern på bmw i göteborg lugnade mig .. han bluddra nåt om att d hade me chassinummer å sånt att göra me.. | |
|
skrev fel tidigare så här ska det vara!!!! Annat tips är att kolla servicebokens datum/miltal mot obc : 1. håll in tripp mätaren 2. Vrid om nyckelen till position 2 3. Släpp trippmätaren 4. tryck på trippmätaren igen tills nr. 3 alt. nr. 4 visas (Nr.3 = antal KM sedan senast Service gjordes) (Nr.4 = Antal dagar bilen är sedan tillverkades) |
|
| Om man vrider till position 2 å släpper alla knappar å mojänger så går min igenom alla tester å sånt själv.. i slutet kollas alla lampor i instr. å mätarna.. Antar att alla bilar så nåt mer tryckande på trippknappen behövs nog inte | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.