|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Eftersom jag inte har någon soppa framme vid motorn så tror jag inte det finns vid filtret. Ska prova att byta soppapumpen. Bara att hoppas att det är den. | |
| Från vilka bilar passar soppa pumpen till min 325a? Jag har en 318 -89 pump liggandes men det är lite mindre än den pumpen som är till 325. | |
| Nu har jag fått bilen att gå igen, pumpen var det som strulade verkar det som för efter att jag bytt den så startar den och går som förut. Dock har jag ett par problem med den. Ibland så startar den inte alls på första försöket "kan mala hur länge som helst tror jag" men vrider jag av nyckeln och sedan provar igen så hoppar den igång nästan direkt? Någon som vet vad det kan vara för fel? Ett annat fel som är lite konstigt är att ibland så hackar bilen till ordentligt som att den dör för en sekund och sedan hoppar igång igen. Kan det bero på tänddelar eller något sådant? | |
|
Sitter det kamaxelgivare på den? Om det gör det och den är paj så gissar databoxen vilket varv den befinner sig på. Gissar den fel så startar inte bilen, gissar den rätt så startar den med en gång. |
|
| hm vet inte om det sitter någon sådan på dom här motorerna? Kan det vara samma sak som gör att bilen hackar till ibland och dör för en sekund? | |
|
Kolla om det går några kablar till kamaxeldreven typ Vet tyvärr inte hur symptomen blir men hur beter den sig annars? rycker den något? orolig tomgång? |
|
| Ja den rycker en del när jag kör på jämn gas tycker jag, inte så jämt som en sådan där motor ska gå. Tomgången är bra på den tycker jag. När jag motorbromsar så småputtrar det lite ur avgasrören | |
|
låter som att den är kass/inte ikopplad |
|
|
Jag hade problem med tomgångsmotorn innan jag täppte till tilluften till den som normalt går till luftburken. Efter det kan man i praktiken ställa ett glas vatten på motorn utan att se krusningar. :) Länk |
|
|
Jag har kopplat efter dessa 2 sidor Länk och Länk och vad jag vet så verkar allt det fungera som det ska. jag får kolla om det finns någon sådan givare du pratar om fulingbusen. Turbovulc: vad är det för slang du menar? Dom slangarna som går till lufburken på m50 motorn är väl bara till någon givare av nått slag? Det är vatten i dom iaf. |
|
|
kamaxelgivaren är bara i kabelstammen till motorn dvs den påverkas inte av det schemat du länkade till, den kontakten går bara till instrumentering, ström mm |
|
| Ok, jag får kolla så att den givaren är hel då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.