AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
742

Varningstecken på att soppa pumpen på väg å pajja?

Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
Är d nån som vet om man märker lite i förväg när soppa pumpen är på väg å rasa? Låter den nåt speciellt? Beter sig bilen på nåt vis? Går d å laga en trasig pump? Går d å förebygga att den pajjar?
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Jadu... Min vägrade att hoppa igång ibland, sen väntade man ett tag så funkade det :P sen en dag fick man vänta på leveransen på soppapumpen istället då den var tvärdöd. :/

På endel bilar så brukar väll soppapumpen "sjunga" när den e på väg? Någon annan kan säkert detta mkt bättre änn mig men nu fick du ju lite tips iaf :P
su
12
sundström
320 touring -89
Om du har möjlighet att koppla in en tryckmätare på systemet så vet du med säkerhet om pumpen e på dåligt humör. Min pump gick sönder och det kan nog tänkas att den skvallrade lite innan. Kärran var lite jobbig att få igång, startade på tre burkar gick lite ojämt. När dom symtomen började på min bil höll pumpen ca 200 mil, sen var det kört. Så om du vill vara säker så är det bäst att koppla in en tryckmätare.
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Det brukar låtar lite ifrån pumpen innan typ ett "sjungande ljud" eller vad man skall kalla det. Har haft två st borsch pumpar som gått sönder på mina bilar. Rekommenderar att du byter pumpen om du skall behålla bilen. Bägge gav upp vid runt 15000mil. Inte trevligt att stanna ute i skogen under en storhelg som jag gjorde.
Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
Tack för svaren!
"CETE" : Nä d är typ d jag är ganska rädd för åxå, att bli stående nånstans... Min bil har snart gått 24000 mil så d är nog kanske dax å tjacka en ny... Men vart köpte ni era då å vad rockar dom loss på i runda slängar? Får väl räkna med ett par lax eller? (2000:-)
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Till min 325-88 kostade pumpen (Borsch ca2100kr, endast pump på mekonomen 2003) Till min 325-92 kostade bara pump,Borsch 2300kr på mekonomen Januari 2004 och 2500 kr på BMW. Till min M3-93 fick jag pumpen plus hela armaturen för 1300kr på BMW. Frågade försäljaren om det verkligen stämmde att en pump kostade 1300kr till en M3:a .Då sa han visst du kan betala det dubbla om du vill....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.