|
|
|
|---|---|
|
har gått igenom termostat Vattenpump osv. Står o luftar, funkar bra ett tag, tappar sedan värmen i cupen och det börjar bubbla över i kylaren Öppnade luftnippeln stod i brant uppförsbacke Funkade somsagt ett bra tag, fick i ungefär 10liter som bubblade ut ur luftningshålet. Efter en längre tid börjar den bara skjuta ut ånga och vattnet i expansionskärlet börjar bubbla över mer o mer och skjunker inte! Kan jag vara säker på att det är toppen eller blockpackningen som gått åt helsike då? glad för alla tips o svar Bmw 325 coupe -92 | |
svintoleffe |
Jag tycker inte det låter som topppackningen för då ska inte bilen koka elelr vattnet rinner över om man säger så, utan då dricker bilen vatten. Låter mer som att du inte har någon cirklation på vattnet utan vattnet står still. Men sen, du lär lufta väldigt länge om du har otur.=(( Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Jo men frågan är ju varför det går bra ett tag, sen när den stått i varv ett tag börjar den trycka över vattnet i expansionkärlet och lufthålet bara skickar luft (eller vattenånga) och oljan ser ut precis som vanligt Sista luftningstillfället så körde jag utan termostat dock fungera det ett bra tag nu. men sedan gedde det med sej igen! men om jag hade avgaser i kylaren borde inte då vattnet som rinner ut bli lite oljefärgning då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.