|
|
|
|---|---|
|
Håller på och river ur farthållaren ur en 3.8 är det två motorer till den,en vid skärmen o en nedanför bromsservot? Var sitter boxen. Allt ska över till en annan 3.8 vad behövs,motorer,box,spak och kopplingsgivare,nått jag glömt. /Petri | |
|
Styrboxen sitter i den svarta lådan på höger sida bakom fjädertornet , du behöver även givaren till bromspedalen . Vet inget om två motorer , menar du att du har ytterligare en vire upp till gasreglaget ??? . |
|
|
Alltså den svarta boxen mellan motorns styrbox och abs boxen,givaren till bromsen är inte det samma som till bromslyset? japp jag har två vajrar dit förutom gasvajern,är två identiska vdo motorer,nån som vet varför. /Petri |
|
|
Ja du har nog helt rätt angående givaren till bromspedalen vet inte varför du har två st motorer , kanske någon annan här som vet .Boxen skall sitta där du skrivit men det kanske inte stämmer om du nu har någon annan version av farthållare ..... mystiskt...???? . |
|
| på min M5 touring så satt styrboxen innanför högtalaren nere vid "fotstödet" på förarsidan. | |
| har också den lilla "lådan" med vajer upp till spjällhuset, sitter under bromservot, har också undrat va det är för nåt? | |
|
Är det inte vajern för toppfartsbegränsningen? Jag har ingen farthållare på min men jag har två vajrar och den ena är gas och den andra är toppfartsbegränsning. Mvh. Bjarre |
|
|
Ska kika nere vid fotstödet,bjarre du har helt rätt,nån som vet vad det här är för box,sitter bredvid motorns styrbox. BMW M Electronics 1318 560.2 VMX |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.