|
|
|
|---|---|
|
Är det mest lacknafta i injectorcleaner? i såfall kan man hälla i en skvätt själv, eller som vissa gör häller en kapsyl tvåtaktsolja i tanken för att hålla spridarna rena. Man känner sig grundlurad varje gång man häller i den där skvätten för 80-140kr som ska göra motorn så gott, finns ju folk här som är insatta i kemiska produkter så jag tänkte ifall det fanns något "som fungerar lika bra" Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- | |
parolof |
STP påstår att deras innehåller jetbränsle, som väl är en typ av fotogen, eller?? |
|
Har också hört att det är mest lacknafta i injectioncleaners. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
En del pratar om 2taktsolja (jag har dock ej provat) att det ska vara precis lika bra. Jag är rätt säker på att det är fotogen i! Har provat STP akuthjälp konstigt nog med ett posetivt resultat,när min BMW ville gå på 5cylindrar och bluddrade..men,men jag är inte alls mycket för "mirakelmadel" och tillsatser! Just real M-power |
|
|
2TX olja brukar inte användas eller rekommenderas som rengörare, men däremot som smörjmedel! Spridare/insprutningsventiler, pump osv mår bra av att få lite extra smörjning ibland, givetvis inga mängder! Man kör ju inte tvåtaktare.. Detta är rätt viktigt framförallt i dagens dieselbilar, eftersom den moderna och miljövänliga.. citydieseln är för torr, den gamla dieseln smorde betydligt bättre Pumphaverierna och problemen på dieslarna ökade kraftigt efter att citydieseln infördes |
|
| Tänkte börja hälla i 2taktsolja i min 730d -06 men finns det inget negativt med det? Ville bara höra innan jag gör det. | |
|
Jag skulle aldrig våga hälla i 2t olja i en modern commonrail diesel. Nån gammal förkammare kanske går bra. Det finns bra tillsatser för sådant, som inte potentiellt kladdar ihop spridarna. Kolla på närmaste el & dieselverkstad. // Erik |
|
| Jag kör 5 liter e85 istället i ett par tankar för att hålla rent. | |
|
delorian: Det behövs inte, dagens bensin innehåller redan 5-10% etanol beroende på vad du tankar för något. Jag har själv testat STP Injection Cleaner på en 325i e36 som gick ryckigt vid jämn gas och det försvann helt efter ett par mil. |
|
|
Ni som åker diesel, om Ni vill tillföra 2-taktsolja så använd utombordarvarianten det är den högsta kvalitén och det kan räcka med en kapsyl eller två med ojämna mellanrum för smörjning med mera. Dock ska man betänka att om man tankar på en medelstor eller större mack av känt varumärke är risken minimal att man kan få problem. Enligt de verkstäder jag pratat med är det de som tankar från främst egna dieseltankar som får problem med moderna dieselBMWs men såklart kan undantag förekomma. Mvh Asken |
|
| Vad är det som gör 2-taktsolja för utombordare till högsta kvalite jämfört med motsvarande för tex annan bensinmotor? | |
|
Asken, du menar TC-W3 oljor då?? Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.