|
|
|
|---|---|
leksa |
Godagens ! Vid genomgång efter nytvättad bil idag hittade jag rost på min 523 -97:a ! På in-och utsidan av förardörren vid nedre falsenkanten samt i närheten av låset. Lacken lossnar i stora flisor, det är uppenbart att det inte finns något grundlack där , går att peta bort med nagel om så vill ! Jag anser att det här är ett slarvfel , antingen redan inplanterad ifrån fabriken eller kommit vid omlackeringen av dörren (det runt falsen iallafall) för ca.2 år sedan . Vad anser/tror ni , har jag rätt att kräva och få det här åtgärdad enl. lagen eller skall jag försöka åberopa goodwill, blir det problem med att bilen är redan inne på sitt 5:e år ? Kan nästan inte vänta till i morgon för att kasta mig i luren i jakt efter upprättelse ! Hälsningar Leksa |
|
Prova och åk förbi din närmaste ÅF och visa upp bilen för verkmästaren. Om han bedömmer det som garantianspråk tar de ett par digitala bilder och mailar dom till Sverige HK/ garantiavdelningen det är där beslutet fattas. Vad jag lärde mig av min gamla E38 var att det var tydligen viktigt att bilen var korrekt servad och karosseriinspektionerna var utförda. En ev omlackning som inte är gjord hos en BMWåf lär dom kunna ifrågasätta men det är bara buss på. Lycka till! Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Upptäckte i går vid åretsförsta handtvätt utomhus att nummerskyltshållaren bak, hade förorsakat ett litet skavmärke bredvid nummerbelysning och lacken var bortskavd 1+1 mm som var lite rött av rost. skall åtgärdas i kväll innan det händer nått allvarligt. Sedan får man nog försöka sänka hållaren så den inte ligger emot. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.