|
|
|
|---|---|
|
Hur vet man i efterhand och vad innebär det om man har M-chassi på sin Z3 Coupé? Det som jag läst mig till är att den är sänkt och har kraftigare delar. Är det standard på någon Z3-modell förutom M-Roadster/Coupe till exempel? | |
| Kolla i servicehäftet bland utrustningskoderna. | |
| Inte alltid utrustningslistan sitter klistrad i serviceboken även om den gör det i många fall. | |
|
Gå till BMW o be dom printa ut utrustningslista på din bil...ska inte kosta något! Min Bil - Länk |
|
| Fungerar det även på importerade bilar att gå till BMW och be om ett utdrag? | |
|
Ja. BMW har ett webbaserat system för att ta fram utrustningslistor m.m., är dock inte helt säker på om alla handlare har tillgång till det (ännu). /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Nu har jag talat med BMW i Solna och de faxade utrustningslistan till mig. Visade sig att jag inte har M-chassi (vilket jag iofsig misstänkt hela tiden) och därmed har en Z3 Coupe som "ser ut som en jeep". Länk Så nu kommer den egentliga frågan: Hur gör man lämpligast för att sänka bilen? Har läst lite i forumet och det är mkt snack om camber-vinklar och justeringsskruvar. Jag är ute efter att sänka den "lagom" så den ser lite sportigare ut bara. |
|
| köp en uppsättning sänkningsfjädrar ?? | |
|
Köp inte sänkningsfjädrar från H&R då kommer bilen att luta bakåt, ser inte alls bra ut. Köp hellre något från K.A.W, Weitec eller KW då får du bra prylar. Jag har M-chassie på min bil och har sänkt den ytterligare med Weitec fjädrar, jag har inga tendenser till snedslitning. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.