AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.247

Värdering av 328 efter kompressor konvertering?

sc
217
scalare
325 coupé -07
Tjenare. Står i ombyggnads tankarna av min bmw. Den är just nu säkert värd 50 - 60. Frågan är vad den blir värd efter en kompressor kovnertering? Stiger priset? Isof till vad?
Slut HK kommer att hamna runt /över M3 3.2 dvs över 320hk
Inget!! då bilen ej går att besiktiga längre är den tämligen värdelös för 99,99% av svenska folket, sen om nån av den där sista 0,01% vill betala för den må det vara hänt men det är ytterst ytterst sällan man har igen sina slantar..tyvärr...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
sc
217
scalare
325 coupé -07
Ok, det låter ju förjävligt =/ Men det är ju inte svårt att besikta med kompressorn? Dom är ju lätta att "häkta av"
Är det just det som är det största problemet?
parolof
vid en olycka så är man ganska rökt
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Det allmäna värdet på bilen rasar!

Vi försäljning är nog smartast att demontera allt igen! och sälja delarna separat!

Iofsj.. du själv skulle kanske betala mer för en trimmad bil. Men det blir betydligt svårare att sälja ialla fall!
sc
217
scalare
325 coupé -07
Paralof, "vid en olycka så är man ganska rökt"
Betyder det att min försäkring upphör att gälla när bilen är modifierad?

Mvh Mathias
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Om dem märker att din bil har varit modifierad är svaret JA

Micke K. Länk
Detta gäller även vid chippning, att man blir rökt ,stekt alltså:)
Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Jag skulle aldrig betala pengar att tala om för en trimmad bil. Styling och trimskryt är som att hänga upp en varningstriangel som säger att ägaren är kepsvändare och har kört skiten ur bilen.

Tittar inte ens på bilar med vita blinkers, om det inte är original.

Patrik
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Padde: jag hänger med dig på det där med trimmade bilar och tokstyling är stor varnings triangel,men vita blinkers....är ju standard att eftermontera.

Mpower
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det finns en gräns innan varningslampan börjar lysa. Min bil har M paket osv men absolut inte söderkörd. Självklart vita blinkers. Orginal "stylad" men enbart bmw grejer.

Dock bilar som är dekalstylade, värsta stabben på bagagluckan, ragggaravgas då tänds ju varningslampan.

Sånna bilar behövs framhäva sig vid rödljusen då och då, leva upp till bilens "sportiga" utseende. En vanlig svensson märker nog inte att min bil är särskilt annorlunda än en BMW utan något M paket och med gula blinkers. Min bil har således inga förväntningar att leva upp till.

Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Njä. Jag tycker inte det är snyggt, känns så billigt.

Jag vill inte köpa bil av en kille som byter blinkers för att det är fränt, jag vill köpa av en rik gubbe som kört, servat, kört lite till och ska sälja.

Men jag vet att det är provokativt. Självklart är inte en bil med bytta blinkers automatiskt sämre, jag tar i lite. Men någon förstår säkert min poäng. En bil blir liksom inte bättre av sånt, varför klabba med det?

"Ögonlock" däremot...aldrig någonsin.

Patrik
Åsikter, i synnerhet med smak att göra, är subjektiva. Glöm inte det. Det du tycker är fult, tycker andra är snyggt. Därför är det värdelöst att diskutera vita blinkers, ögonlock osv.
andha45
Vita blinkers är ju t ex std på 5-serien 00- i SVerige, och åtminstone på många paketutföranden av e46, även de sista e36, så en "uppgradering" till vita blinkers på en sådan kan jag inte se som en varningsklocka... frågan är om man ens märker det om man inte är insatt. En bil som jag haft (Merca SL 500 R129) hade orange blinkers original men jag har knappt sett någon som inte har vitt. Även min pensionerade far föredrar vita blinkers...
Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Jag säger inte att vita blinker bör vara en varningsklocka, det är som sägs ovan, subjektivt vad man gillar. För mig är det ett minus, varenda raggareracer åker runt med vita blinkers.

Jag föredrar originalbilar, andra gillar kjolpaket. Jag inbillar mig att bilar som ägs av välbärgade familjer i brukssyfte är vettigare begköp än de som körts av ungdomar som lägger pengar på kosmetika.

Men det är min åsikt, absolut ingen dissning av andras bilar. Alla har vi våra preferenser. Mina är originalbilar. Huvudsaken är ju att man trivs med SIN bil. Eller hur?

Patrik
andha45
Vita blinkers är fortfarande original då de ju är standard!
Peugot 605, Opel Astra, Volvo 850, Volvo V70... och i Sverige BMW i många fall. I många fall är orange blinkers avvikelsen!
Sticker ut och säger att jag inte bryr mig om blinkersens färg/föredrar orange!!!

Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
andha: Min poäng var att jag föredrar att bilen säljs i originalskick. Satt det vita blinkers ska det sitta kvar vita. Det är bara en åsikt, av många. Alla har rätt till sin.

Min poäng är att jag inte kan se något positivt i att man gör om sin bi på egen hand, jag vill ha den som den såldes.

Men glöm nu detta med blinkers. Hela tråden har ju kollpasat :)

Patrik
Visst är det lättar att sälja en bil som är original. Sålde min helt original 328 på 1 vecka i början av sommaren. Låg väl i mitt- segmentet vad gäller pris. Ligger fortfarande massa raggarbilar med mindre på mäteren men med konstiga plastgrejjor på- limmade ute till försäljning. Skulle heller aldrig kunna tänka mig att köpa en bil som är mer stylad än just vita blinkers.

Vem vill åka omkring i ett rymdskepp. Se hur det gått för Discovery. =)

//Rickard
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Sen när handlar tråden om vita blinkers, original, etc..
Är det inte om värdering på en 328:a efter trimkonventering hmm..
Vill inte låta negativ, men det börjar bli vanligt med trådar som inte håller sig till ämnet.

Mkt beror på om den ska lämnas in hos nån
trimföretag tex Ess, eller om du ska själv göra det.

Om du ska styla bilen med typ M-pkt, större fälgar, ny lack osv..det spelar stor roll för värdering av bilen.

Kan vara värd allt från 55-90.000kr med dom modifieringar jag har skrivit.

Men om bilen i övrigt är i originalskick men trimmad, så kan det bli svårt att hitta rätt köpare..kanske.

Det finns ju ett par stycken här på forumet som har monterat kompressor, och som har fått sina bilar sålda.

Och dom har ju tagit bra betalt för sina bilar, så det är inte omöjligt att sälja till rätt pris.

Mvh, Jan.

Padde

"Jag inbillar mig att bilar som ägs av välbärgade familjer i brukssyfte är vettigare begköp än de som körts av ungdomar som lägger pengar på kosmetika"

Jag köper hellre min bil av nån som ser sin bil mer än ett transportmedel att ta sig fr a till b med även om inte jag heller gillar stylade bilar. Tror inte att "välbärgade familjer" som bara har sin bil som transportmedel sköter sina bilar bättre än tex den genomsnittlige besökaren på autopower oavsett ålder eller ekonomiska situation.

Inte alla som har stålar som lämnar in sina bilar på lackkonservering en gång om året och är ute och smörjer skinnet varje månad. Det handlar väl mer om intresse än ekonomisk status.

Det där med att se en kille på 18 med bakvänd keps som ett varningstecken när man köper beg kan jag nog hålla med om även om det ju också är ganska fördomsfullt........= )

För att svar på ursprungsfrågan så tror jag bilen blir mycket mer svårsåld med kompressor än utan som alla andra också verkar tro.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.