AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.444

Kompressor kitt, hur mkt känns 300hk? =)

sc
217
scalare
325 coupé -07
Tjenare. Sitter här i valet och kvalet på om jag ska köpa kompressor ( enem bulton)
Ekonomin är inte den bästa och jag är änsålänge arbetslös =/ Men det kan gå att skrapa ihop till en kompressor.
Så nu undrar jag, hur mkt kommer jag märka med en effekt ökning på ~70hk?
Är det lönt att prioritera en kompressor? Antar att så mkt positift och negativt som möjligt är välldigt välkommet i denna tråd.

Ser gärna även folk som har haft dåliga erfarenheter. Hur troligt är det att grejjerna inte klarar att bli överladdade och att allt skiter sig? =/
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Tycker 286Hk M3 är slöa, så otroligt mycket fart blir det nog inte men kul med kompressor iaf....

/Daniel
hade jag varikt arbetslös hade jag nog skitit i att köpa kompressor för att trimma kostar väldigt mycket. Tänk ifall nu inte kopplingen pallar då har du ganska mycke extra utgifter. men Till frågan 70hk lär kännas ganska mycket din bil kommer nog gå som ett spjut
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Som en liten jämförelse så kan jag ju säga att det blev som natt och dag när jag monterade steg 3 trim på min förra saab. + 60 hk och bilen blev som förbytt. Kapade 0-100 tiden med 2 sekunder och 100-200 kapades med 8 selunder! Visst fan är det kul med hästkrafter men kanske inte till vilket pris som hellst. Mitt trim kostade under 10k kr, kompressor är väl lite dyrare (40-50k kr?), sedan är det heller inte så kul om man fastnar i besiktningen och måste riva bort skiten.

Men det e ovanligt med kompressorkonverteringar på standardbilar så det vore coolt ;)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Sen när du får jobb så kan säkert ENEM komma med förslag på hur du höjer effekten ytterligare.Grymt ljud med kompressor också.

Mvh danne
Visa användare
131
Tekniknissen
320i -90
328Ci -96
Hästkrafter är ju inte allt, men vridmoment! Eftersom kompressorn i princip laddar utan fördröjning från tomgång så kommer vridmomentskurvan att flyttas neråt i varvtal. Detta innebär att de "hästkrafter" som finns på lägre varv kommer att kännas mer arbetvilliga...även om toppeffekten "bara" blir +70 till. Jag återkommer med ett utlåtande då jag fått ordning på min e30 med kompressor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.