AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
903

Funderingar kring nyare e38

Kan bli aktuellt med en e38 till vintern, men då helst en 2001:a, då det verkar som att endast 2001:or har widescreen-navigatorn. Dock finns det väldigt få ex på marknaden och priserna är därefter.

Så är relativt enkelt att byta ut äldre navi-bildskärmar mot 2001:ans? Hur är tillgängligheten på begagnade widescreen-skärmar?

Dessutom undrar jag lite kring andra viktiga skillnader på 2001:orna och 99, 00. Det är alltså 740 eller den mindre v8:an som skulle kunna vara intressant för mig. Tacksam för alla tips.
Widescreen på E38 kom 08/00 och går att eftermontera utan större problem, svårt att hitta den nyare skärmen dock då många byter upp sig.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
tack

Finns det några andra viktiga anledningar att köpa en 2001:a framför en 00:a alt. 99:a? Finns ju tonvis med 99-00, men 01:or har jag bara hittat ett fåtal på den svenska marknaden.

Mitt önskemål är 735/740, svart, shadowline, navi samt gärna någon roligare färg på skinninredningen (dvs individual). Så kom jag på en fråga till, vad skall jag leta efter då jag vill ha det största stereo-paketet som fanns från fabrik?
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Tycker det är konstigt att en 01e38 bara ligger ca 30-50k under en 02 e65
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
starkid: Det finns inget i en typisk 01:a so du inte kan trycka i själv i en 99:a eller senare. Dock har vissa väldigt välutrustade 01:or utrustning som t ex aktiv farthållare som jag inte vet om den funkar att stoppa i själv.

Det största stereopaketet heter Hi-Fi Professional DSP.
Du har ju min bil annars som kanske kan vara intressant ?
Bimmern,

Inte så konstigt

MVH,
E38B12
... så går det när man trycker på enter för fort ;)

Jo, vad jag skulle säga var att det är inte så konstigt att E38 är nästan lika dyr som E65 då E38 tilltalar många med mer klassisk design och utan hip-hop-teknologi.

Gokväll!

MVH,
E38B12
Haha. Tycker både e38 och e65 har sina fördelar. Tackar för alla svar så här långt. Tallviking, tack för tipset. Är dock inte ute efter en L-modell.. även om din såg fin ut.

Någon som har testat aktiv farthållare på en e38? Har det själv på min nuvarande bil och jag är inte helt såld på det faktiskt. Den är lite känslig och det blir lätt ryckig körning på motorväg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.