AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.584

Drivrem tds

Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Finns d någon som har en bild/skiss hur remen ska dras. Blir snart tokig. Har sökt utan framgång.
När jag dragit remen som jag trodde den skulle sitta, så blir den bara slakare när jag släpper på spännaren. Jag vill naturligtvis ha motsatt effekt.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
Wi
9
Wilson
525 tds touring -93
Hade samma problem som dig, fick till slut ringa till burlin motor i skellefteå som skicka en sprängskiss över den, då verkade allt mycket logiskt. Den ska gå som en 8 om du har ac.
Wi
9
Wilson
525 tds touring -93
fel av mig!! ac`n spelar ingen roll, dom går ju inte på samma rem!
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Jag löste d tillslut. Jag måste ha dragit remmen på 5 olika sätt innan d blev rätt. Men nu sitter den där.

Li
209
Lindqvist
524 td pickup.. -84
525 Tds -92 -02 M5
525 tds -93
haha=) har varit med om samma.. man får tänka en stund... det värsta är väl om remmen har gått av så man inte har möjlighet att kolla hur den satt....

Mmmm Diesel......
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Men jag kunde kolla hur remmen skulle dras eftersom jag bara bytte spännare. Men d gjorde jag inte eftersom jag ju redan visste hur den skulle dras, då jag bytt remm en gång tidigare. Men satan va hel man kan ha!
Sen kolla jag även sprängskiss på BMW ETK, men den visar ju inte rätt remmdragning.
Visar antagligen bara att d ska va en rem där men inte korrekt remmdragning. kolla här. Länk

Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Jasså så fick man inte göra.
Så här då?
Länk

ma
1
magnus holmberg
525 tds touring -94
Var det nåon som hittade ett diagram som visar hur i h remmen skall dras?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.