AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.489

Tonade framrutor, hur gör ni vid besiktningen?

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Ska in på besiktning med min bil snart och jag har svagt tonade framrutor och jag undrar hur ni som har det gör/gjort vid besiktning?

Min Bil - Länk
ha
734
haack
X3 30d -18

kör ner rutorna och ryck ur säkringen till elhissen, alternativt skruva bort veven. finns inga regler som säger att du måste ha sidorutor...;) dom kommer nog tycka att du är knäpp..men men..de får man ta ibland! ;)

the sky is the limit!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
OK, jag ringde till SBP's kundtjänst nyss o frågade om detta, sa att mina elhissar pajat o att rutorna var nere. Han sa att det brukar låta så när dom är tonade :) Hursomhelst så sa han att om rutorna är nere så kommer dom att slå ner på det eftersom dom inte kan se om dom är tonade eller ej! Kan detta stämma?

Är det svårt att byta framrutorna för besiktining?

Min Bil - Länk
sök sök sök det finns 100 tådar om besikta med tonade rutor och kontentan är:

Det funkar ytterst sällan med alla kreativa ideér utan bit ihop och ta bort filmen

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Har samma erfarenhet. Har flera gånger sett folk på besiktningen som med stressiga och darrande händer och isskrapor/rakblad försökt få bort filmen på plats för att få sin bil godkänd

Bättre ta bort filmen hemma i lungn och ro så man inte förstör något på plats

Sök istället på tips hur man får bort filmen
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Gasar-Magnus + Tallviking: Varför bita ihop och ta bort när jag kan byta rutor för besiktningen? Det är så jag ska göra, enklast så, slipper man oroa sig! Och Nej, polisen kan inte stoppa mig för framrutorna då dom är mycket svagt tonade! Det syns knappt...

Min Bil - Länk
Tycker du att byta sidorutor är enkelt så naturligtvis. Polisen kan mycket väl klaga om dom ser det vid en kontroll. Då blir du anmodad en om.besiktning men knappast några böter.

Och om dom är så lite tonade så inte polisen ser det. Varför då har det kvar över huvudtaget. Bättre byta rutorna och sedan kansta de gamla.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Har man lämnat in bilen för proffisionell filmning så är det ju inget man sätter sig och sliter av bara för besiktning... bättre att byta ruta... billigare (om man har extrarutor såklart...)

// Erik

----
No real power -just KCR :)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Exakt. Jag har lämnat in dom på proffstoning för att jag vill ha det så. Punkt slut.

Min Bil - Länk
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Då känns det inte som om du har något att välja på då.... Antingen provar du att köra igenom bes. å hoppas på att de förbiser det... (kompisen lyckades köra igenom 2 år i rad med ljus toning på framrutorna, men det 3e året blev det stopp)..

du behöver ju inte montera tillbaka dörrsidorna bara för att besikta... :) Är ni två så fixar ni båda rutorna på en timme... se bara till att vara försiktig när ni plockar ur rutorna så ni inte repar toningen...

// Erik

----
No real power -just KCR :)
Jag tror du missförstod lite vad jag menar: huruvida du har film eller inte struntar jag fullständigt i (själv gillar jag fimade fönster) utan det var det att i många många många trådar har just detta diskuterats in absurdum hur man gör och inte och jag bara återgav vad kontentan av alla dessa trådar var ...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej

Jag fick igenom min bil detta år med en svag toning fram på bilen. Det är nog väldigt olika hur hårda SBP är eftersom det är person beroende.

Så chansa och skulle de slå ner på det så är det bara att åka till skroten och köpa 2 beg och montera.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag ska byta framrutorna om en vecka så att jag itne behöver oroa mig för besiktningen. Kollade med skroten, gick på 500 för båda :)

Tack för alla svar

Min Bil - Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.