AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.832

Gotland ring

Sida 1 av 2
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Det kommer att bli en hel helg med allmänhetens körning den 26-28 augusti på gotland ring. Det skulle vara skoj om det kom många bmw:s.
Jag kommer i varje fall att köra samtliga dagar.

Keep up the good work!
300
höfläkt
535daT -05
Det är allmänhetens körning varje vecka (torsd kvällar) samt massor av trackdays.
Kolla www.gotlandring.com

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
triss:
Är de zatzy-helgen du tänker på nu?
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Japp! Zatsy är inställt så nu blir det allmänhetens hela dagarna istället.

Höfläkt, visst är det allmänhetens varje vecka. Men det är kanske inte så attraktivt att resa till gotland för att få köra en torsdag kväll...

Keep up the good work!
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Var där och körde på Tracday den 22:a Juli i samband med min semester.
Det var skoj men det blir nog inga fler resor till Gottland i år tyvärr.

tr
259
triss
m3 -96 racebil
Jaså! Ja det är en riktigt rolig bana..
Vågar du delge dina varvtider?? ;)

Keep up the good work!
tr
259
triss
m3 -96 racebil
När vi ändå är inne på varvtider, skulle vara kul att veta vad alla här som provat Sveriges egen ring kört på..

Keep up the good work!
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Jo,banan var kul men saknar dom där längre rakorna som 5:an behöver för att komma till sin rätt.Fullt på 3:an ut ur chikanen på "långa"rakan,där jag når 160 innan varvräknaren når rödmarkering och det blir dags att lägga i 4:an i någon sekund.Sen HÅRD inbromsning för 90 gradaren vid slutet på rakan.Vartiderna vet jag inte,men jag har en liten filmsnutt från körningen som jag tänkt lägga ut på forumet.Tanken var att filma betydligt mer men det vart tyvärr fiasko pga för dålig förberedelse.Hadde bla en kul dust med en Dahlbäck Racing preppad S4 avant(RS4).Kommer nog dock att begränsa körningarna till fastlandet,iaf tills det finns lite mer Gotland Ring att åka på.Snabbaste körningen för dagen var nog en ny Porsche 996 RS (hoppas modell nr.stämmer)med projetledaren för "ringen"(glömt vad han heter,trevlig finne)bakom ratten,JÄVLAR vad det gick undan!
Jag körde på gotlandring för första gången torsdag den 28 juli, tyvärr hann jag inte köra så mycket då korden kom fram på ett däck. Min bästa tid då var 1.34 Den tiden borde gå att förbättra en hel del bara jag får köra lite mer på ringen.
852
Sörpan
325xi -02
Petter, fick du inte fram något nytt däck?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Sörpan
Nej det blev för struligt tyvärr. Men nu sitter det fyra nya däck på. Trist att det blev så lite kört för mig när det erbjöds så mycket körning. Åkte du torsdagen därpå? Trodde det skulle bli regn så jag funderade på att åka upp och köra med gatdäcken men det vart ju uppehåll så jag satt hemma och var avensjuk på alla som fick en fin kväll på ringen
852
Sörpan
325xi -02
Nej, jag körde inget mer på GR, en motorkudde pajade så det gick knappt att köra. Läs mer om mina vedermödor på rejsa om min bil. ;)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
300
höfläkt
535daT -05
Beroende på vad du hade för däck samt hur mycket bilen är modifierad, så låter 1,34 lite väl lågt för en M3 e46. Tyvär.

Vad hade du för tidtagning/referens?

Med min racebil vet jag inte vad jag åker, men med GT3, Michelin cup agresiva belägg samt race setup så är det som bäst 1,31. Men vanligtvis ligger man på 1,33-1,35
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Jag åkte på 1,36-1,37 i lördags med helt slut bromsar. Jag bytte till racingbelägg och nya skivor på kvällen och siktade på under 1,35 på söndagen. Tyvärr så kom regnet, så det blev ingen körning för mig under söndagen.
Kan tillägga att jag kör på kumho ecsta v70a.

Keep up the good work!
höfläkt, Stefan L?
Kör med bridgestone re540 däck och med pagid gula belägg förövrigt orginal. En kompis tog tid vid sidan av banan så exaktheten är inte perfekt på något sätt men borde inte diffa så mycket. Körde jämt med en s60 challange bil (ibörjan var han snabbare men efter några varv så kunde jag hålla jämt med honom).

/Petter
Höfläkt
Ska åka ner och köra på gotlandring i helgen så jag får ta lite fler tider och se om jag överdrivit mina tider. Hoppas jag slipper stå med svansen mellan benen och säga att det var 1.44 ;-)
tr
259
triss
m3 -96 racebil
ryk 330xi, har du en röd m3:a. Jag var där och tittade igår, du körde på tider runt 1.34-1.35. :)

Keep up the good work!
Nu är det bara att med svansen mellan bena erkänna att tiderna på 1.34 var helt käpprätt. Kan faktiskt inte förstå hur den tiden kommit upp överhuvudtaget. Tiderna jag fick i helgen var som bäst 1.37 så nu är det bara att ställa sig i skamvrån.

Triss japp det var den röda m3:an
300
höfläkt
535daT -05
Du behöver absolut inte ha svansen mellan benen Petter. Om man har rätt tidtagningsutrustning så ser man att väldigt få bilar åker på det dom anger.
Dina tider jämfört med andra snabba förare i BMW Sport Club är ju relativt lika, dvs du åker snabbt. (jämförelsevis på samtliga banor)

För övrigt så tänker jag inte kommentera tiderna ovan, tror du förstår varför...

;-)
Li
60
Libell
323i M Touring -96
Jääävlar vad ball det verkar vara med bankörning!

Är det jättesvårt om man bara kört go-cart med polarna tidigare? Självklart har jag körkort, och har kört bil nu några år... men jag menar ur racing-synpunkt :)

Hur tror ni en Saab 900 Aero eller T8 OG står sig runt Gotland Ring?
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Skillnaden du tänker på stämmer kanske om man mäter acceleration.
Men vad gäller bankörning så får man inte andra tider, bara exaktare.
Kör du på, säg, 1.40 på gotland ring så kanske en riktig tid med tidtagningsutrustning ligger på mellan 1.39.5 och 1.40.5.

Ang. vad man anger, menar du BMW eller förarna själva? Mig veterligen finns inga fabriksuppg. på ett varv runt gotland ring. :)

Keep up the good work!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.