AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
756

318is e36 ägare, är min förbrukning ok?

Mr_Knight
Kära 318is e36 ägare, vad drar era bilar? både vid lugn och hård körning? Nu har jag rätt tung och stor högerfot men tycker ändå att 1,3 till 1,4 och ibland mer känns rätt mycket för en 318!? På långstyrning är det väl ok med mellan 0,8+ nånting men annars..

//Martin
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Beror väl på hur mycket du gasar, förr ett par år sen fick jag och en polare en saab 9-5 2,3t att dra typ 3 liter milen eller nått sånt. Men polarn kör racing och var inte snäll på gasen.

Om du gasar mycket är 1,3 eller 1,4 inte alls mycket. Beror ju på hur mycket du gasar.. Och vad du anser mycket osv..

Men din bil ska väl dra ca 0,8-0,9 blandat? Samt när man kör normalt med bilen. Gasar man mycket får man enn förbrukning där efter.

Så visst tycker jag din bil dricker normalt om du gasar mycket. Men tänk på att bensinen inte är det enda som kommer kosta dig mer, allt annat i en så gammal bil tar stryk av det. Dvs drifttiden för alla komponenter förkortas radikalt.
parolof
du måste antingen gasa som en idi*t ;-) eller ha fel på bilen, har aldrig kommit över 0.77 på långkörning, eller över litern i stan, tycker min drar mindre ju fortare jag kör:-)
Min E36 318is är extramt snål i jämförelse med dina siffror.
0.7 ungefär på långfärder. Lite mer i stadstrafik.

Man tankar ju aldrig med såna här bilar.. ;-)

/Anton
Mr_Knight
ja jo de är ju det jag tycker med.. målade kanske upp en bild av en biltjuv som förare.. men så är det naturligtvis inte.. kör jag lungt med bilen så drar den aldrig heller under litern här omkring.. har bara fått den att göra det de gånger jag endast åkt långstyrning...

Om vi nu antar att det är fel på bilen.. vad kan det då vara? Lambdan är bytt för ett tag sen så de är inte den iaf..

//Martin
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
jag tycker det låter riktigt högt. jag har aldrig fått min att dra över 1.1 i stan.. brukar hamna på ganska exakt 1.0 i stan hur man än kör, både vinter å sommar. vid landsvägkörning så 0.64 med +10 på skyltarna ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.